پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

انواع عایق صوتی و اکوستیک در ساختمان

چکیده محتوا

انواع عایق صوتی و اکوستیک در ساختمان

در دنیای پر هرج و مرج امروز استفاده از انواع عایق‌ های صوتی و اکوستیک افزایش فراوانی یافته است و بسیاری از افراد به منظور کاهش ورود و خروج سر و صدا و تامین آرامش برای ساکنین، از این محصولات استفاده می‌ کنند.

عایق های صوتی تنوع بالایی دارند که هر کدام دارای ضخامت یا ویژگی‌ های خاص خود است و برای تمامی ساختمان‌ ها از جمله ساختمان‌ های اداری، تجاری و مسکونی قابل استفاده می‌ باشد‌. در ادامه این قسمت اطلاعات بیشتری در مورد انواع عایق صوتی و اکوستیک در ساختمان در اختیار شما قرار می‌ دهیم.

 

معرفی انواع عایق صدا داخل ساختمان

بهتر است بدانید در حال حاضر عایق‌ های صوتی تنوع بالایی دارند که از هر کدام استفاده‌ های مخصوصی می‌ شود. در ادامه مهمترین انواع عایق‌ های صدا را به شما معرفی می‌ کنیم:

معرفی انواع عایق صدا داخل ساختمان

1. عایق صوتی دیوار

امروزه برای عایق کردن انواع ساختمان‌ ها از جمله ساختمان‌ های مسکونی یا استودیوها و اتاق‌های ضبط صدا، از این نوع عایق صدا استفاده می‌ کنند. این صدا گیرهای دیوار علاوه بر کاهش صداهای ورودی و خروجی، می‌ توانند صداهای ناشی از ضربات مکانیکی را نیز تا حجم زیادی کاهش دهند.

در حال حاضر برای ایجاد عایق صوتی دیوار از پشم سنگ استفاده می‌ کنند که می‌ توانیم این ماده را یکی از بهترین انواع عایق صوتی و اکوستیک در ساختمان معرفی کنیم.

2. عایق صوتی سقف

علاوه بر عایق‌ های صوتی دیوار، نیاز است تا برای سقف ساختمان نیز از عایق صدا استفاده کنیم. در این شرایط باید از متریالی استفاده شود که چگالی بالایی داشته و بتواند تا حجم زیادی انرژی صوتی و ارتعاشات را کاهش دهد.

اگر در محیط‌ های شلوغ و پر سر و صدا زندگی می‌ کنید بهتر است از عایق‌ های صوتی سقف نیز استفاده نمایید تا میزان ورود و خروج صدا کاهش پیدا کند.

3. عایق صوتی کف

عایق های صوتی کف نیز گزینه مناسبی برای عدم انتقال صدا هستند که در لایه‌های مختلف ساخت می‌ شوند. از این عایق‌ ها برای کف آپارتمان‌ ها و سطوح داخلی یا بیرونی ساختمان‌ هایی که حجم زیادی صدا تولید می‌ کنند استفاده می‌ شود.

مقاله پیشنهادی: یونولیت کرومیت

انواع عایق صوتی و اکوستیک ساختمانی

اکنون زمان آن رسیده است که در مورد انواع عایق صوتی و اکوستیک در ساختمان توضیح دهیم. اطلاع از این عایق ها می‌ تواند به شما در انتخاب بهتر در زمان خرید کمک کند:

1. پشم سنگ

پشم سنگ یک عایق صوتی مناسب است که ضد حریق و حرارت بوده و دارای ویژگی‌ های مثبت فراوانی است. برای مثال ضد آلرژی بوده، هدایت الکتریکی آن صفر است و از دوام و کیفیت خوبی برخوردار می‌ باشد. در حال حاضر پشم سنگ جزء مرغوب‌ترین عایق‌ های صوتی و آکوستیک به حساب می‌ آید.

2. پلی یورتان

امروزه عایق صوتی حرارتی فوم پلی یورتان کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد؛ این محصول می‌ تواند تا حجم زیادی انتقال سر و صدا را داخل ساختمان کاهش دهد.

3. یونولیت

یونولیت یکی از شناخته شده‌ترین و مرغوب‌ترین انواع عایق صوتی و اکوستیک در ساختمان است که در مرحله سفت کاری نصب شده و تا حجم زیادی صدا را به خود جذب می‌ کند. استفاده از یونولیت نقش مهمی در ایجاد فضای آرام برای ساکنین دارد.

4. پشم شیشه

پشم شیشه را می‌ توانیم جزء قدیمی‌ترین عایق‌های صوتی معرفی کنیم که باعث حبس هوا درون خود شده و در نتیجه ورود و خروج سر و صدا را کاهش می‌ دهد. در حال حاضر پشم و شیشه به عنوان یکی از بهترین عایق‌ های آکوستیک شناخته می‌ شوند.

5. عایق الاستومری

از دیگر انواع عایق صوتی و اکوستیک در ساختمان می‌ توانیم به عایق آلاستومری اشاره کنیم. این محصول ویژ در برابر عوامل محیطی همچون؛ بخار آب، آلودگی و رطوبت مقاومت ویژه ای داشته و به دلیل وزن سبک، یکی از ایده‌آل‌ ترین عایق‌ های صوتی در نظر گرفته می‌ شود.

6. پشم سرباره

پشم سرباره به عنوان یک عایق معدنی شناخته می‌ شود که جزء عایق های صوتی مناسب به حساب می‌ آید و نقش مهمی در کاهش سر و صدا دارد؛ امروزه از این محصول در تجهیزات و تاسیسات تولید برق و معادن نیز استفاده می‌ کنند.

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید یکی از بهترین انواع عایق صوتی و اکوستیک در ساختمان را می‌ توانیم فوم و یونولیت معرفی کنیم. اگر می‌ خواهید اقدام به خرید انواع یونولیت با کیفیت و استحکام بی‌نظیر کنید، می‌ توانید این محصول را از طریق گروه تولیدی و صنعتی آفر فوم سفارش دهی.

د مجموعه ما اقدام به ساخت و عرضه انواع یونولیت استاندارد در ضخامت و اندازه‌های مختلف می‌ کند که شما می‌ توانید محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب و چگالی زیاد تهیه نمایید.

شما می‌ توانید در ابتدا در مورد انواع عایق صوتی و اکوستیک در ساختمان تحقیق کرده و سپس بهترین نوع آن که طبق نظر بسیاری از افراد همان یونولیت است را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods