پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

انواع عایق نانو برای ساختمان ها و کاربرد آن ها

انواع عایق نانو برای ساختمان ها و کاربرد آن ها

چکیده محتوا

انواع عایق نانو برای ساختمان ها و کاربرد آن ها

تکنولوژی نانو جزو تکنولوژی های اخیر بشر می باشد که، طی سال های گذشته بارها اسم نانو تکنولوژی را شنیده ایم. با کشف این تکنولوژی بشر گام بسیار بزرگی در جهت کشف و دستیابی به علم جدید و نوینی برداشت. زیرا که از این علم برای مصارف گوناگون پزشکی، مهندسی و غیره استفاده می شود.
از جمله زمینه های به کار گیری این علم می توان به صنعت پلیمر و پتروشیمی نیز اشاره نمود. تولید عایق نانو توسط همین علم صورت می پذیرد. امروزه می توان انواع عایق نانو برای ساختمان ها را، توسط همین تکنولوژی تولید نمود.

عایق نانو چیست؟

در ابتدای مبحث انواع عایق نانو برای ساختمان ها، در نظر داریم که به شرح مختصری از عایق نانو و ساختار آن بپردازیم. عایق های نانو در واقع بر اساس و پایه رزین های اکریلیک و توسط مواد پلیمری در پالایشگاه های پتروشیمی تولید می شود.
برتری این عایق های نانو نسبت به عایق های سنتی برخورداری از مقاومت و دوام بسیار بالا است. مزیت نصب بسیار ساده و راحت تر این عایق های نانو آن ها را، از عایق های سنتی متمایز کرده است. از سویی دیگر عایق های نانو جهت نصب نیاز به سطوح خشک و تمیز نیز ندارند.

مزایای استفاده از عایق نانو

انواع عایق نانو برای ساختمان ها دارای مزایای بیشماری برای این صنعت بوده به گونه ای که، به مرور شاهد جایگزین شدن این نوع عایق های نانو با سایر عایق های قدیمی هستیم. هر عتیقی طبیعتاً مزایا و معایب مختص به خود را، دارا می باشد. در این بخش به معرفی برخی از مزایای این عایق می پردازیم؛

• رنگ پذیری عایق های نانو بسیار بالا بوده به همین دلیل دارای تنوع رنگ بی نظیری می باشد.
• مقاومت عایق نانو در برابر آتش و عامل حرارت بسیار بالا است.
• از عایق های نانو می توان در هر دو فضای صنعتی و غیر صنعتی استفاده نمود.
• عایق های مذکور دارای تاب بالا و مقاومت در برابر نور خورشید هستند.
• هنگامی که در محیط دما بسیار پایین باشد عایق های نانو قادر به حفظ الاستیسیته خود هستند.
• در تمامی شرایط جغرافیایی می توان از این عایق های نانو بهره گرفت. زیرا که سازگاری مناسبی با تمامی محیط ها دارند.

انواع متفاوت عایق های نانو برای ساختمان

عایق های نانو نیز دارای انواع و دسته های متفاوتی هستند. هر کدام از این عایق های نانو دارای مزایا و موارد کاربردی مخصوص خود می باشند. انواع عایق نانو برای ساختمان ها فراوان و متعدد بوده که، در ادامه به چند نمونه مختصر اشاره شده است؛

• عایق های حرارتی: قطب بسیار کم عایق های نانو حرارتی باعث می شود که فضای زیادی از ساختمان ها اشغال نگردد علاوه بر این مورد، این نوع عایق ها به خوبی توانایی پیشگیری از هدر رفتن انرژی گرما و حرارت را دارا هستند.
• عایق های نانو صوتی: یکی از انواع عایق نانو برای ساختمان ها عایق های نانو صوتی هستند این عایق ها توانایی جلوگیری از عبور صوت و صدا را به راحتی دارند نکته مهم این نوع عایق ها قابلیت چسبیده شدن و متصل شدن بر روی تمامی سطوح است.
• عایق رطوبتی نانو: عایق های رطوبتی نانو را در واقع می توان یکی از مهم ترین انواع این عایق ها در نظر گرفت. توانایی مقابله با نفوذ رطوبت و آب در این عایق ها بسیار بالا و بیشتر از سایر عایق های سنتی است. به همین دلیل به سرعت جایگزین سایر عایق ها گشت.

مقاله پیشنهادی: یونولیت سقفی

قیمت عایق های نانو

انواع عایق نانو برای ساختمان ها دارای قیمت های بسیار متفاوتی نیز می باشند علت این امر نیز به عوامل و موارد مختلفی باز می گردد. به عنوان مثال ممکن است نوع عایق در تعیین قیمت آن نقش موثری داشته باشد. همچنین نوع مواد و متریال به کار رفته در تولید این عایق ها نیز از دیگر موارد مشخص کننده قیمت است.

قیمت عایق های نانو

 

کلام پایانی

انواع عایق نانو برای ساختمان ها امروز تولید می شود که هر کدام بسته به ویژگی ها و مشخصات ویژه خود دارای قابلیت به کارگیری در یک صنعت می باشند. جایگزین نمودن عایق های نولو با سایر عایق ها علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است مزایای فراوانی نیز برای شخص خواهد داشت.
در صورت نیاز به تهیه عایق های نانو پیشنهاد می شود عایق های نانو مجموعه آفر فوم را، تجربه نمایید. کیفیت منحصر به فرد و بی مثال محصولات این برند باعث شده است تا، قبضه بازار عایق ها را، به دست گرفته و جزو برندهای محبوب بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods