پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

برای سقف بلوک بهتر است یا فوم

برای سقف بلوک بهتر است یا فوم

چکیده محتوا

برای سقف بلوک بهتر است یا فوم

در حال حاضر از مصالحی مانند بلوک یا فوم برای ایجاد سقف ساختمان‌ ها استفاده می‌ کنند. اما سوالی که همواره برای بسیاری از افراد ایجاد می‌ شود، این است، که برای سقف بلوک بهتر است یا فوم؟

به دلیل اینکه سقف ساختمان یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های آن است و نقش مهم در نگهداری دیوارها، ستون یا حفظ امنیت ساکنین داخل ساختمان دارد، در نتیجه استفاده از تجهیزات و متریال‌ های مناسب برای ساخت آن ضروری است.

در این مقاله برای شما در مورد این ۲ ماده صحبت کرده و توضیحات بیشتری در مورد آنها در اختیار شما قرار می‌ دهیم.

مقایسه بلوک‌های سیمانی با فوم

برای اینکه به خوبی متوجه شوید برای سقف بلوک بهتر است یا فوم در این قسمت آنها را برای شما مقایسه کرده و توضیح می‌ دهیم، که کدام یک برای ساختمان یا شرایط آن مناسب‌ تر است:

مقایسه بلوک‌های سیمانی با فوم

1. دهانه سقف

هر دو این مصالح یعنی بلوک سیمانی و فوم جزء سقف‌ های یک طرفه به حساب می‌ آیند و معمولاً از آنها برای دهانه‌ های کوتاه استفاده می‌ کنند. با این حال جهت ایجاد سقف‌ هایی با دهانه بلند می توان از فوم استفاده شود. در این شرایط اگر از فوم استفاده کنید، می‌ توانید ستون‌ های اضافی را نیز به راحتی حذف نمایید.

2. لرزش و ارتعاش سقف

یکی دیگر از مواردی که در مورد سقف‌ های بلوک و فوم باید بررسی شود این است، که اگر برای ساخت سقف‌ ها از تیرچه و بلوک استفاده کنید، هنگامی که ساکنان طبقه‌ های بالا راه می‌ روند سقف دچار لرزش می‌ شود. اما اگر برای ایجاد سقف‌ ها از یونولیت و فوم استفاده شود، این کار به دلیل ایجاد صلبیت سقف، سبب از بین رفتن لرزش و ارتعاش می‌ شود و از اذیت شدن ساکنین طبقات پایین‌ تر نیز جلوگیری می‌ کند.

3. انتقال سرو صدا

هنگامی که افراد اقدام به بررسی این موضوع می‌ کنند که برای سقف بلوک بهتر است یا فوم، همواره موضوعی که مطرح می‌ شود استفاده از تجهیزاتی مناسب جهت پیشگیری از انتقال صوت و سر و صدا است.

جالب است بدانید استفاده از متریال‌ هایی مانند یونولیت و فوم می‌ تواند از عبور و مرور سر و صدا و صوت تا حد زیادی جلوگیری کند، زیرا ساختار این مواد مخصوص است و حفره‌ هایی که درون آن وجود دارند از انتقال صوت جلوگیری می‌ کنند. اما بلوک بهتر سر و صدا را عبور داده و ممکن است باعث شود تا سر و صدا تا حجم کمی به بیرون انتقال پیدا کند.

4. کاهش وزن ساختمان

اگر برای شما این سوال ایجاد شده است، که برای سقف بلوک بهتر است یا فوم باید بگوییم استفاده از یونولیت و فوم می‌ تواند نقش مهمی در کاهش وزن ساختمان داشته باشد و به عبارتی بار مرده ساختمان را کاهش می‌ دهد.

این موضوع سبب می‌ شود، تا فوم بتواند ساختمان را در مقابل حوادثی مثل زلزله ایمن کرده و از تخریب ناگهانی آن جلوگیری کند.

5. سرعت و راحتی اجرا

برای یافتن پاسخ این سوال که برای سقف بلوک بهتر است یا فوم بهتر است سرعت و راحتی اجرای آن را نیز بررسی کنید. به طور کلی فوم‌ ها نسبت به بلوک ابعاد بزرگتری داشته و به دلیل اینکه وزن کمتری نیز دارد، به راحتی و با سرعت بالا اجرا می‌ شوند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره یونولیت سقفی با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سخن پایانی

در این قسمت برای شما توضیح دادیم، که برای سقف بلوک بهتر است یا فوم و همانطور که متوجه شدید فوم و یونولیت گزینه بهتری برای ساختمان سازی هستند. در صورتی که می‌ خواهید اقدام به خرید بهترین و مرغوب‌ ترین نوع فوم و یونولیت‌ های ساختمانی کنید می‌ توانید این تجهیزات را از گروه تولیدی و صنعتی آفر فوم خریداری کنید.

مجموعه ما اقدام به تولید استاندارترین نوع فوم‌ های ساختمانی به صورت‌ های مختلف و ابعاد و اندازه‌ های گوناگون می‌ کند. کافیست در ابتدا از طریق راه‌ های ارتباطی که قرار دادیم با کارشناسان و متخصصان ما به صورت رایگان صحبت کرده و بعد از اینکه اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کردید، محصولات مورد نظر خود را از هر کجای ایران سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods