پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

بررسی مزایا و معایب نمای یونولیت

بررسی مزایا و معایب نمای یونولیت

چکیده محتوا

بررسی مزایا و معایب نمای یونولیت

در مقاله پیش رو به بررسی مزایا و معایب نمای یونولیت می پردازیم. از یونولیت در صنعت ساختمان سازی استفاده های فراوانی می شود. این ماده علاوه بر عایق بندی اجزای مجتمع ساختمان (کف، دیوار و سقف) به عنوان نما در فضای خارجی مجتمع استفاده می شود.

با تهیه این محصول به جای نما های سنگی علاوه بر کاهش هزینه های طراحی می توانید سطح بیرونی مجتمع را در برابر عوامل فرسایش بهینه گردانید.

در ادامه درباره مزایای و معایب استفاده از یونولیت در طراحی نمای ساختمان ها توضیح می دهیم، مقاله ما را از دست ندهید.

آیا امکان استفاده از یونولیت در طراحی و اجرای نمای ساختمان است؟

مبحث بررسی مزایا و معایب نمای یونولیت، آموزنده و مفید است. استفاده از یونولیت (پلی استایرن منبسط شده) در طراحی و اجرای نمای ساختمان امکان پذیر است. این ماده به دلیل ویژگی هایی مثل؛ عایق حرارتی و صوتی، وزن سبک و قابلیت فرم دهی به عنوان یک ماده مناسب برای نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شرایط استفاده از یونولیت ها در فضای خارجی ساختمان با عایق بندی فضای داخلی مجتمع فرق می کند. زمانی که شما این ماده را به عنوان متریال اصلی نما انتخاب می کنید، بایستی تابع استاندارد ها نیز باشید. موارد زیر، نکات اصلی جهت بهره برداری از این محصول را نشان می دهد؛

1-عایق حرارتی:

بررسی مزایا و معایب نمای یونولیت، مناسب بودن این محصول را برای استفاده در طراحی های ساختمانی مشخص می کند. یونولیت، یک نوع عایق حرارتی است، که تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی در ساختمان دارد.

2-مقاومت در برابر رطوبت:

این ماده باید در برابر رطوبت و آب مقاوم باشد، تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

3-ملاحظات آتش سوزی:

یونولیت ها به خودی خود قابل اشتعال هستند. حتما باید از مواد ضد حریق یا پوشش های مناسب برای افزایش ایمنی مجتمع در طول اجرای نما استفاده کرد.

4-زیبایی شناسی:

ابن گونه مواد به شکل های مختلفی طراحی و رنگ آمیزی می گردند، اما باید به هماهنگی آن با سایر عناصر نمای ساختمان توجه کرد.

مزایای استفاده از یونولیت در نمای ساختمان

بررسی مزایا و معایب نمای یونولیت، شما را از انتخاب این محصول مطمئن می کند. استفاده از یونولیت (پلی استایرن منبسط شده) در نمای ساختمان با مزایای متعددی همراه است. از جمله آن ها عبارتند از؛

1-عایق بندی ساختمان از نظر حرارتی و صوتی:

یونولیت ها از ضریب هدایت حرارتی پایینی برخوردار هستند، که به کاهش انتقال حرارت کمک می کنند و از سوی دیگر امکان نفوذ و انتقال امواج صوتی را می گیرند.

2-وزن سبک:

یونولیت بسیار سبک است و این ویژگی باعث کاهش بار سازه ای ساختمان می شود. این امر در طراحی و اجرای سازه های بزرگ و بلند مرتبه مفید می باشد.

3-قابلیت فرم دهی:

این ماده به راحتی قابل برش و شکل دهی است. از آن برای ایجاد اشکال و طراحی های مختلف در نمای ساختمان استفاده نمایید.

4-مقاومت در برابر رطوبت:

یونولیت به طور طبیعی مقاومت قابل توجهی در برابر رطوبت دارد. آن ها در شرایط جوی مختلف، عملکرد شگفت انگیزی از خود نشان می دهند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

معایب استفاده از یونولیت در نمای ساختمان

در این بخش از مقاله بررسی مزایا و معایب نمای یونولیت به شرح معایب این محصول می پردازیم. این فاکتور، میزان سازگاری یونولیت ها را با ساز و کار شما نشان می دهد. استفاده از یونولیت (پلی استایرن منبسط شده) در نمای ساختمان دارای معایبی نیز هست که باید در نظر گرفته شوند. در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم؛

1-قابلیت اشتعال:

همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد، یونولیت به خودی خود قابل اشتعال است و در صورت آتش سوزی به سرعت شعله ور می شود. این موضوع نیاز به استفاده از مواد ضد حریق یا پوشش های مناسب برای افزایش ایمنی دارد.

2-مقاومت در برابر UV:

یونولیت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) آسیب پذیر است. آن ها در طول زمان دچار تغییر رنگ و کاهش کیفیت می شوند. این موضوع بر زیبایی نمای ساختمان تأثیر دارد.

3-مقاومت مکانیکی:

بررسی مزایای و معایب نمای یونولیت، یک راهنما برای انتخاب بهترین متریال جهت طراحی نمای مجتمع است. این محصول به دلیل ساختار خود در برابر فشار و ضربه های شدید آسیب پذیر می باشد. این موضوع برای مناطقی با شرایط جوی سخت، مشکل ساز خواهد بود.

معایب استفاده از یونولیت در نمای ساختمان

سخن آخر

در مقاله بالا به بررسی مزایا و معایب نمای یونولیت می پردازیم. اگر به دنبال این متریال برای اجرای نمای ساختمان خود هستند، پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی آفر فوم است. در این مجموعه فروش می توانید، بهترین جنس یونولیت را در کیفیت های بالا سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods