پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

بررسی و معرفی عایق صوتی یونولیت

بررسی و معرفی عایق صوتی یونولیت

چکیده محتوا

بررسی و معرفی عایق صوتی یونولیت

یکی از مشکلاتی که در زندگی شهرنشینی امروز با آن دست به گریبان است، آلودگی صوتی است. برای جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی در ساختمان ها از عایق های صوتی استفاده می کنند. یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد عایق صوتی یونولیت ها هستند.

در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی عایق صوتی یونولیت در ساخت و ساز ساختمان ها بپردازیم.

استفاده از عایق صوتی یونولیت

استفاده از یونولیت به عنوان یک عایق صوتی مزایای زیادی دارد. این محصولات با عنوان پلی استایرن منبسط شده شناخته می شوند. ضخامت و چگالی مناسب در یونولیت ها باعث می شود صوت از یک فضا به فضای دیگر منتقل نشود یا در برخی موارد که سرو صدا بسیار زیاد است به میزان زیادی به کاهش آن کمک می کند.

استفاده از عایق صوتی بسیار مرسوم است و شکی در آن نیست که عملکرد مناسبی در برابر رطوبت، دما و صوت دارد اما استفاده از آن ها به عنوان عایق صوتی تحت تاثیر پارامترهایی قرار دارد در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

میزان چگالی یونولیت

مقدار چگالی در عایق صوتی یونولیت می تواند به عنوان مهمترین مشخصه و فاکتور به شمار رود. دلیل این امر نیز این است که براساس چگالی همه ویژگی های فیزیکی و شیمیایی یونولیت ها تعریف می شود. یونولیت ها به شکل طبیعی با چگالی های متفاوتی تولید می شود که تاثیر بسیار زیادی بر روی جذب صوت دارد.

هر اندازه یونولیت ها از چگالی و فشردگی بیشتری برخوردار باشند می توانند در برابر صدا مقاومت بیشتری داشته باشند.

ضخامت یونولیت

میزان ضخامت برای عایق صوتی یونولیت بسیار تاثیرگذار است. مسلما هر اندازه یونولیت ها از ضخامت کمتری برخوردار باشند مقاومت کمتری در برابر جذب صدا از خود نشان می دهد. سعی کنید در هنگام انتخاب یونولیت ها به عنوان عایق دقت زیادی داشته باشید و بالاترین ضخامت را انتخاب نمایید.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره یونولیت سقفی با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مواد اولیه برای یونولیت ها

یکی از مواردی که در میزان مقاومت یونولیت ها به عنوان عایق تاثیر زیادی دارد استفاده از مواد اولیه مناسب برای ساخت یونولیت ها می باشد. برندهای تولید کننده ی زیادی وجود دارند که برای تولید محصولات خود از متریال اولیه باکیفیت استفاده می کنند.

اما برخی از تولیدکنندگان برای ساخت یونولیت های خود از مواد بازیافتی استفاده می کنند که از ضخامت و عملکرد مناسبی برخوردار نخواهند بود. این امر باعث می شود که این مدل عایق صوتی عملکرد مناسبی نداشته باشد.

نحوه به کار بردن عایق صوتی

یکی از مهمترین مواردی که بر روی قابلیت عایق شوندگی یونولیت تاثیر زیادی نحو نصب و استفاده از آن می باشد. یونولیت ها در اشکال و نمونه های مختلفی به بازار عرضه می شوند. معمولا از عایق صوتی یونولیت به شکل توکار در دیوارهای پیش ساخته تری دی پنل استفاده می شوند.

معمولا یونولیت های دیواری در مقام عایق صوتی را به شکل روکار نصب می کنند. نمونه ی دیگر ازیونولیت ها وجود دارد که به شکل تزریقی استفاده می شوند و عملکرد متفاوتی در برابر سر و صدا و صوت دارند. هر کدام از این روش های نصب در برابر عبور صوت از یونولیت ها از توان و قدرت متفاوتی برخوردار هستند.

انواع عایق یونولیتی ساختمان

عایق صوتی یونولیت انواع مختلفی دارد که برای استفاده در بسته بندی محصولات و بخش های مختلف ساختمانی به کار می رود. یکی از نمونه های یونولیت که به عنوان عایق صوتی مطلوبی عمل می کند بلوک های یونولیتی هستند که دارای ضخامت بالایی می باشند.

این بلوک ها می توانند علاوه بر صوت در برابر رطوبت، گرما، سرما مقاومت بالایی داشته باشند. یونولیت های دیواری عملکردی شبیه به دیوارپوش ها دارند. برخی از عایق های پیش ساخته یونولیتی وجود دارند که برای سقف ها، دیوارهای باربر و غیر باربر استفاده می شوند.

عایق صوتی یونولیت تزریقی را برای فضاهای کوچک، سوراخ ها، حفره ها، رفع ترک های ریز و دال های بتنی استفاده می شوند.

انواع عایق یونولیتی ساختمان

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی و معرفی عایق صوتی یونولیت پرداختیم. استفاده از این مصالح باعث می شود که مقاومت در برابر آلودگی صوتی افزایش یافته و هزینه ها به میزان زیادی کاهش پیدا کند. در هنگام خرید یونولیت باید به مواردی مانند انتخاب برند مناسب و انتخاب مراکز معتبر خرید و فروش یونولیت مانند آفر فوم مراجعه کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods