پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

تفاوت فوم با بلوک

تفاوت فوم با بلوک

چکیده محتوا

تفاوت فوم با بلوک

انبوه سازان و ساختمان سازها برای انتخاب بهترین متریال ها در ساخت بنا های خود باید تفاوت فوم با بلوک را به خوبی بدانند و با توجه به آگاهی از تفاوت در ویژگی های آن ها بهترین و به صرفه ترین متریال را برای ساخت سازه های خود انتخاب کنند . در این مقاله سعی داریم برخی از این تفاوت ها را بیان کنیم .

در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی در علم ساخت و ساز ساختمان در دنیا ، کاهش وزن سازه مهم ترین عامل در مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله است . در سال های اخير در ایران به دلیل زلزله خیز بودن استفاده از متریال های سبک در ساخت سازه ها افزایش یافته است .

جهت کسب اطلاع از قیمت انواع یونولیت با کارشناسان فروش آفرفوم در ارتباط باشید

 

معرفی فوم و بلوک

در سال های گذشته سقف ها به صورت ضربی ساخته می شد و در آن ها از بلوک های سیمانی به کار می رفت که در برابر زلزله و طوفان مقاوم نبود و درصد تخریب پس از این رویداد ها در این ساختمان ها زیاد بود . با گذشت زمان مهندسان پی بردن با سبک تر شدن وزن سازه ها مقاومت آن ها بیشتر می شود .

بلوک های سفالی جایگزین بلوک های سیمانی شد و با کاهش وزن ، مقاومت سازه ها بیشتر شد . پس از پیشرفت تکنولوژی در ساخت سازه ها بلوک های فوم که بسیار سبک تر از بلوک های سفالی است مورد استقبال ساختمان سازها قرار گرفت تا با کاهش وزن سازه مقاومت آن را نیز بیشتر کند . مهم ترین تفاوت تفاوت فوم با بلوک وزن آن ها است .

 

مقایسه فوم با بلوک

مهم ترین تفاوت فوم با بلوک در وزن آن هاست ، فوم بسیار سبک تر از بلوک است که وزن سازه را بسیار کاهش می دهد . فوم نسبت به بلوک عایق بهتری در برابر حرارت و دما است و از هدر رفت انرژی به صورت چشم گیری جلوگیری می کند . برای آگاهی کامل از این تفاوت ها می توانید با کارشناسان آفر فوم تماس بگیرید .

فوم عایق صوت نیز است و از عبور صدا به خارج از محیط ساختمان جلوگیری می کند ، همین امر این متریال را به یکی از بهترین مصالح برای ساخت سازه های مسکونی تبدیل کرده است و بسیاری از سازنده ها و پیمانکار ها به استفاده از فوم در سازه های خود علاقه مند هستند .

فوم ضد رطوبت و آب است و همین تفاوت فوم با بلوک باعث افزایش طول عمر سازه می شود ‌و از فرسودگی سریع ساختمان جلوگیری می کند . فوم نسبت به بلوک بسیار سبک است و تقریبا خطرات جانی برای کارگران ساختمان سازی ایجاد نمی کند .

همانطور که گفته شد وزن فوم بسیار سبک است و همین امر باعث ارزان بودن آن نسبت به مصالح دیگر ساختمان سازی مانند بلوک شده است و هزینه ساخت ساختمان را بسیار کاهش می دهد ، هزینه حمل آن ها نیز به دلیل وزن کمشان بسیار کم است و با استفاده از فوم صرفه جویی زیادی در مخارج ساخت سازمان می شود .

استفاده و نصب فوم نسبت به بلوک بسیار ساده و سریع است ، همین تفاوت فوم با بلوک باعث می شود زمان لازم برای ساخت سازه بسیار کم شده و در زمان نیز صرفه جویی شود و بتوان در زمانی کوتاه سازه را تکمیل کرد .

 

تفاوت قیمت فوم با بلوک

با توجه به تفاوت فوم با بلوک می توان بیان کرد که قیمت آن ها نیز متفاوت است . با توجه به وزن کم فوم می توان گفت قیمت آن نسبت به بلوک بسیار کم بوده و به صرفه است . در سال های اخیر با پیشرفت در علم ساختمان سازی استفاده از مصالح سبک و در عین حال به صرفه طرفداران بیشتری پیدا کرده است .

مجموعه آفر فوم با توجه به سال ها تجربه در تولید فوم می تواند این محصول را با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت در اختیار سازنده های ساختمان قرار دهد . این مجموعه به دلیل تولید کننده بودن می تواند این محصول را با بهترین قیمت ممکن در اختیار انبوه سازان و پیمانکاران قرار دهد .

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به صورت اجمالی به تفاوت فوم با بلوک بپردازیم و به صورت اجمالی برخی از این تفاوت ها را بیان کنیم . مجموعه آفر فوم با سال ها تجربه و بهره مندی از کارشناسان مجرب در صنعت ساخت فوم سعی دارد این محصول را با بهترین کیفیت ممکن در اختیار شما عزیزان قرار دهد . شما برای خرید یونولیت سقفی و ورقه ای به مجموعه ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods