پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری

تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری

چکیده محتوا

تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری

بیش از چند قرن است که از اختراع و تولید یونولیت می‌ گذرد و امروزه از این محصولات استفاده‌ های متنوع و گسترده‌ای می‌ شود.

یکی از مهم‌ ترین کاربردهای انواع یونولیت را می‌ توانیم استفاده در صنعت ساختمان سازی معرفی کنیم.

این تجهیزات برای پوشاندن سقف و دیوار استفاده می‌ شوند به همین دلیل قبل از خرید بهتر است تا شما از تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری آگاه شوید.

این محصولات در کنار تمامی شباهت‌ هایی که با یکدیگر دارند ممکن است در برخی موارد با یکدیگر تفاوت‌ هایی نیز داشته باشد. در ادامه تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری را بررسی می‌ کنیم.

تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری

موارد استفاده یونولیت سقفی و یونولیت دیواری

قبل از پرداختن به موضوع اصلی و بررسی تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری بهتر است در ابتدا موارد استفاده این محصولات را بدانید. در ادامه هر کدام را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم:

1. موارد استفاده یونولیت دیواری

پلاستوفوم‌ های دیواری یا همان یونولیت‌ های دیواری به دلیل داشتن ویژگی‌ های ضد آب بودن، مقاومت در مقابل ضربه و فشار و داشتن کیفیت و طول عمر زیاد، می‌ توانند گزینه خوبی برای پوشاندن دیوار برای مقاصد تزیینی یا به منظور پیشگیری از هدر رفتن انرژی باشند.

امروزه شاهد عرضه فوم دیوارپوش با مدل‌ های جذاب و زیبا هستیم، این محصولات می‌ توانند به عنوان یک عایق برودتی و صوتی مناسب نیز عمل کنند.

مقاله پیشنهادی: یونولیت کرومیت

2. موارد استفاده یونولیت سقفی

یونولیت‌ های سقفی جزء بهترین عایق‌ های ساختمانی هستند که در تمامی ساختمان‌ های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی استفاده می‌ شوند. بهره‌ گیری از آنها نقش مهمی در کاهش وزن سازه داشته و به عنوان یک محصول عایق سازی نیز عمل می‌ کند.

تفاوت‌ های یونولیت سقفی با یونولیت دیواری

اکنون زمان آن رسیده است که تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری را برای شما شرح دهیم. در ادامه مهم ترین این تفاوت‌ ها را بررسی می‌ کنیم:

1. کاربرد

معمولاً یونولیت‌ های سقفی جهت قالب بندی بتن در دال یک طرفه یا سقف‌ های تیرچه بلوک استفاده می‌ شوند. در حالی که از یونولیت‌ های دیواری به منظور تزیین و عایق کردن دیوارها استفاده می‌ کنند.

2. ضخامت

معمولاً یونولیت‌ های سقفی ضخامت بیشتری نسبت به یونولیت‌ های دیواری دارند، به این صورت که ضخامت یونولیت‌ های سقفی نزدیک به ۲۰ تا ۶۰ سانتی‌متر اما یونولیت‌ های دیواری ضخامتی بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌ متر دارند که این موضوع از دیگر تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری است.

3. ابعاد

یونولیت‌های سقفی به طور تیغه‌ای با شکل صفحه مانند و ابعاد بزرگتری ساخته می‌ شوند اما یونولیت دیواری به صورت بلوک‌ های مربع یا مستطیلی شکل با ابعاد کوچکتر تهیه می‌ شود.

4. قیمت

در اکثر مواقع قیمت یونولیت سقفی از یونولیت دیواری بیشتر است. به دلیل اینکه یونولیت‌ های سقفی دارای ضخامت بیشتری هستند در نتیجه قیمت بالاتری نیز نسبت به نوع دیواری دارند.

5. چگالی

از دیگران موارد تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری می‌ توانیم چگالی آنها را معرفی کنیم. چگالی یونولیت‌ های سقفی نسبت به نوع دیواری بیشتر است به طوری که چگالی نوع سقفی بین ۱۲ تا ۱۵ کیلوگرم بر متر مکعب است.

ولی چگالی نوع دیواری بین ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بر متر مکعب می‌ باشد. همین تفاوت چگالی باعث شده است تا یونولیت‌ های سقفی مقاومت بیشتری در برابر بارگذاری و فشار داشته باشند.

6. شکل ظاهری

متفاوت بودن شکل ظاهری یونولیت دیواری با یونولیت سقفی را می‌ توانیم از دیگر تفاوت‌ های آنها نام ببریم به طوری که یونولیت‌ های سقفی به صورت یک بلوک تکه‌ای بزرگ و ضخیم هستند که می‌ توان آنها را در متراژ‌های یک یا دو متر و عرض‌های زیاد تهیه کرد.

اما یونولیت‌ های دیواری دارای اشکال مختلفی هستند که همین موضوع باعث شده است امروز بسیاری از افراد تمایل داشته باشند از آنها برای تزیین و افزایش زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی استفاده کنند.

 

تفاوت‌ های یونولیت سقفی با یونولیت دیواری

 

سخن پایانی

پس از اینکه با تفاوت یونولیت سقفی با یونولیت دیواری آشنا شدید ممکن است بخواهید برای مصارف ساختمانی اقدام به خرید این محصولات کنید.

اگر به دنبال سفارش و تهیه بهترین و با کیفیت‌ ترین نوع یونولیت‌ های ساختمانی هستید، می‌ توانید این محصول را از طریق سایت آفر فوم سفارش دهید.

مجموعه ما اقدام به ساخت و فروش انواع یونولیت‌ های سقفی، یونولیت کرومیت، یونولیت ورقه‌ای و دیگر یونولیت‌ ها می‌ کند. این محصولات حداکثر فشردگی را داشته و از چگالی بالا و استحکام بی‌نظیری برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods