پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت

راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت

چکیده محتوا

راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت

هنگامی که ، یونولیت ها را ، برای سقف تیرچه و بلوک به کار می برند نیاز است تا ، تعداد دقیق بلوک یونولیت مشخص باشد . در غیر این صورت ، نصابان یونولیت با مشکل روبرو خواهند شد . به همین دلیل آشنایی با راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت از اهمیت زیادی برخوردار است .

یونولیت های سقفی جزو مصالح پر کاربرد ساختمانی به شمار می روند . از این یونولیت ها برای سبک سازی سقف سازه استفاده می‌ کنند . یونولیت ها ، علاوه بر کاربرد در سبک سازی سقف سازه کاربردهای دیگری نیز دارا می باشند . یونولیت ها به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز کاربرد دارند .

یونولیت سقفی چیست ؟

 

برای شروع مطلب راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت ، در ابتدا به بیان تعریف مختصری از یونولیت می پردازیم . یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی یونولیت ها می باشند . از یونولیت ها برای سبک سازی سقف ساختمان ها استفاده می شود .

یونولیت ها از محصولات پتروشیمی به حساب می روند . در واقع یونولیت نوعی پلیمر سبک هستند . آکاسیف ، فیبر سفید و پلاستوفوم نام های دیگر این ماده می باشند . پلی استایرن انبساطی نیز نام دیگر یونولیت است که ، دارای تخلخل می باشد . ضمنا این ماده عایق رطوبت و‌ دما نیز می باشد .

یونولیت ها به واسطه وزن سبکی که ، دارند باعث مقاومت ساختمان در برابر زلزله می شوند . از طرفی دیگر استفاده از یونولیت به عنوان بلوک های سفالی می تواند یک گزینه عالی باشد . زیرا ، هم وزن ساختمان را ، کم می کنند و هم سرعت عمل را ، بیشتر می نمایند .

یونولیت ها دارای دانه های ریز و درست می باشند . همچنین ، در ورق هایی با حجم های متفاوت در بازار قابل ارائه می باشند . در قسمت بعدی از مطلب راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت به بررسی کاربردهای یونولیت یا فوم خواهیم پرداخت . همچنان تا ، انتهای مطلب همراه ما باشید .

بخوانید: خرید، قیمت و مشخصات یونولیت سقفی در مشهد

موارد کاربرد یونولیت چیست ؟

 

در ادامه مبحث راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت به بررسی و معرفی موارد به کار گیری یونولیت خواهیم پرداخت . این ماده دارای مصارف گوناگونی می باشد . اولین و اساسی ترین مورد کاربرد یونولیت ، به کار گیری در سبک سازی سقف سازه می باشد . برخی دیگر از موارد کاربرد این نوع ماده به شرح زیر می باشند ؛

 

  • عایق سازی : از پلاستوفوم انبساطی به عنوان عایق حرارت ، دما و رطوبت استفاده می شود . همچنین ، یونولیت برای پیشگیری از آلودگی صوتی می تواند به عنوان عایق عمل نماید .
  • سبک سازی سقف سازه : به دلیل داشتن خاصیت سبک وزنی ، یونولیت می تواند وزن ساختمان را ، کم کرده و در مقابل بلایای طبیعی مانند زلزله ایمن باشد .
  • کاربرد به عنوان بلوک : از این یونولیت ها به عنوان بلوک در ساختار تیرچه و بلوک استفاده می نمایند . بر خلاف وزن سبک ، یونولیت دارای حجم بزرگی می باشد و همین امر آن را ، برای به کارگیری در تیرچه و بلوک مناسب می سازد .

در مواقعی که ، از یونولیت در ساختمان سازی استفاده می شود لازم است تا ، تعداد دقیق یونولیت های مورد نیاز محاسبه شود . این نکته مهم را ، در ادامه این مطلب و در قالب راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت فرا خواهیم گرفت . بنابراین ، تا انتهای این مبحث همچنان همراه ما بمانید .

 

موارد کاربرد یونولیت چیست ؟

مزایای به کار گیری یونولیت در مصارف ساختمانی چیست ؟

 

این قسمت از مطلب راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت را ، به معرفی برخی از مزیت های به کارگیری یونولیت در ساختمان سازی خواهیم پرداخت . یونولیت به دلیل ساختار و ویژگی هایی که ، دارد می تواند جزو مصالح ساختمانی با مزیت های فراوان قرار بگیرد . برخی از این مزایا به شرح زیر هستند ؛

  • وزن سبکی دارد و به راحتی می‌توان آن را ، جا به جا نمود .
  • قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد .
  • خاصیت ضد ضربه بودن یونولیت ، باعث می شود ضربه های وارد شده به ساختمان را ، کم تر کند .
  • عایق صوتی ، حرارتی و عملکرد ضد نفوذ حشرات به درون ساختمان دارند .
  • مقاومت در برابر زلزله از خواص بسیار مهم یونولیت ها می باشد .

 

اما همانگونه که ، قبلا نیز ذکر شد در صنعت ساختمان سازی داشتن یک‌ راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت بسیار مهم می باشد . این مطلب اساسی و مهم را ، در قسمت بعدی این مبحث بررسی خواهیم نمود .

راهنما و نحوه محاسبه تعداد بلوک یونولیت

 

به هنگام عملیات ساخت و ساز در صنعت ساختمانی داشتن یک راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت از اهمیت بالایی برخوردار است . در همین ابتدای مطلب ذکر کنیم برخی از فروشندگان یونولیت با دانستن متراژ سقف ساختمان می‌توانند در تعیین تعداد صحیح یونولیت شما را ، راهنمایی نمایند .

لازم به ذکر می باشد ، ۰.۶۸ مبنایی جهت تعداد یونولیت مورد نیاز بوده و برای هر متر مربع مد نظر قرار می گیرد . برای مثال ، در صورت استفاده از یونولیت هایی با ابعاد ۲۰۰ در ۵۰ سانتی متر ، برای سقفی با ۵۰ متر مربع ، تعداد ۳۴ عدد یونولیت مورد نیاز می باشد .

به طور کلی ، در صنعت ساختمان سازی محاسبه صحیح و اصولی میزان کلیه مصالح ساختمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . محاسبه دقیق مصالح مورد نیاز موجب صرفه جویی در هزینه و جلوگیری از هدر رفت مواد و مصالح می گردد .

نکات مهم خرید یونولیت چیست ؟

در این بخش از مبحث راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت به ذکر چند نکته در خصوص خرید یونولیت بسنده می کنیم . لازم است تا ، در هنگام خرید یونولیت برای مصارف ساختمانی چند نکته را ، رعایت نمایید . این نکات به شرح زیر می باشند ؛

 

  • یونولیت باید نشان تاییدیه استاندارد داشته باشد .
  • با افزایش عرض یونولیت ، استحکام یونولیت نیز باید بیشتر باشد تا ، به هنگام بتن ریزی دچار شکستگی نشود .
  • استفاده از یونولیت کندسوز گزینه بسیار مناسبی است . دلیل این امر مقاومت بالای آن در برابر آتشسوزی است .
  • دقت کنید یونولیت خریداری شده دارای بافت یکدست و صافی باشد .

 

ذکر این نکته خالی از لطف نیست ، اخیرا برخی نرم افزارها برای محاسبه میزان مصالح طراحی شده اند . این نرم افزارها می توانند به عنوان یک راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت عمل کنند . به وسیله این نرم افزارها نیز می توان میزان دقیق مصالح و تعداد یونولیت های مورد نیاز را ، محاسبه نمود .

نکات مهم خرید یونولیت چیست ؟

کلام پایانی

بهره مندی از یک راهنمای محاسبه تعداد بلوک یونولیت می تواند تا ، حد زیادی در صرفه جویی هزینه ها کمک نماید . در این مبحث به طور مختصر به نحوه محاسبه تعداد یونولیت های مورد نیاز اشاره نمودیم . یکی از شرکت های تولید کننده یونولیت استاندارد ، آفر فوم می باشد .

آفر فوم علاوه بر تولید انواع یونولیت های استاندارد ، راهنمایی های بسیار دقیقی در رابطه با تعداد و میزان دقیق یونولیت های مورد نیاز به شما ارائه دهد . جهت دریافت اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره می توانید به کارشناسان آفر فوم مراجعه نمایید .

بخوانید: یونولیت سقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods