پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

سقف سبک پلی استایرن

سقف سبک پلی استایرن

چکیده محتوا

سقف سبک پلی استایرن

سقف سبک پلی استایرن یک راه حلی عالی برای سبک سازی و مقاوم نمودن سازه ها می باشد؛ زیرا پلی استایرن یک ماده نسبتا سبک و در عین حال بسیار مقاوم است. اما در حال حاضر این ماده اولین گام های خود را در صنعت ساختمان سازی بر می دارد و بیشتر برای کاهش بارهای وزنی در سازه ها استفاده می شود.

اگر قصد استفاده از ورق های فومی یا پلی استایرن را برای سبک کردن سقف های ساختمان های اداری، تجاری، آپارتمان، خانه های یک طبقه و … دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید‌.‌

آشنایی با ماده پلی استایرن

پیش از اینکه به بررسی ویژگی های سقف سبک پلی استایرن بپردازیم، شما را با پلی استایرن آشنا می کنیم‌. پلی استایرن یک ماده پلاستیکی بسیار متنوع، کم وزن انعطاف پذیر، با دوام و مقاوم می باشد.

این ماده به دلیل تنوع بالا در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی بسیار استفاده می گردد. با این حال، ما فوم پلی استایرن با چگالی بالا را برای صنعت ساختمان سازی پیشنهاد می کنیم.

استفاده از این متریال مزایای زیادی را برای کاربران ارائه می دهد. همین مزایای بی شمار سبب شده است، که این ماده عنوان بهترین مصالح سبک سازی و مقاوم سازی سازه را به خود بگیرد.

پلی استایرن بیش از آنچه که تصور می کنیم، در زندگی ما حضور دارد. از این ماده در ساخت ظروف یک بار مصرف، صنعت بسته بندی، خودرو سازی و دیگر صنایع بهره گرفته می شود.

این ماده تطبیق پذیری بسیار بالایی دارد، دوام و طول عمر آن نیز تثبیت شده است؛ از این رو سقف سبک پلی استایرن در اغلب سازه های مدرن دیده می شود.

 آشنایی با بلوک سقفی پلی استایرن

بلوک یا تخته ای که با ماده پلی استایرن ساخته می شود، به دلیل بهره گیری از ویژگی هایی چون سبک بودن، مقاوم بودن، اجرای راحت و…. در سقف ساختمان استفاده می شود.

این پانل‌های سقفی عمدتاً از پلیمریزاسیون استایرن که یک ماده شیمیایی است، ساخته می شوند. با توجه به فرآیند تولید خاص، پنل های پلی استایرن کیفیت بالاتری از پنل های آجری، بتنی، سفالی و … دارند.‌

با استفاده از این متریال در فضای خالی تیرچه های آهنی و فلزی، سقف سبک پلی استایرن ساخته می شود. اجرای این سقف بسیار ارزان تر و آسان تر از سایر مصالح تمام می شود.

این متریال مقاومت بالاتری را نسبت به دیگر مصالح ساختمانی ارائه می دهد. استفاده از این مصالح امروزه بسیار رایج شده است و به راحتی می توان این پنل ها را در ابعاد مختلف و متناسب با نیازهای خود خریداری کنید.

با استفاده از این پنل ها، می توان یک سازه را با ویژگی های مختلفی بنا کرد و به لطف خواص این ماده از مزایایی مانند عایق حرارتی، سبک سازی سازه ها، سرعت ساخت بالا، عایق صوتی و … بهره مند شد.

 آشنایی با بلوک سقفی پلی استایرن

مزایای سقف سبک پلی استایرن

همانگونه که تا با اینجای مطلب متوجه شدید، سقف سبک پلی استایرن مزایای بیشتری را از دیگر سقف های ساختمانی ارایه می دهد. اگر می خواهید، با مزایای این سقف آشنا شوید، در این بخش از مقاله با ما همراه گردید. مهمترین مزایای سقف پلی استایرن عبارتند از؛

  • پنل پلی استایرن یک مصالح ایده آل برای کاهش بارهای وزنی در سازه های مختلف است. از آنجایی که وزن آن در مقایسه با سایر مواد بسیار کمتر است؛ بنابراین وزن سازه حدود 80 کیلوگرم در متر مربع کاهش می یابد.
  • یک بلوک پلی استایرن، را می توان به جای 10 بلوک بتنی استفاده نمود.
  • استفاده از این ماده باعث عدم ورود و خروج صداها به خانه شما می شود.
  • سقف سبک پلی استایرن، عایق حرارتی ایده آلی ایجاد می کند؛ بنابراین اگر دمای بیرون بسیار بالا یا بسیار پایین باشد، دمای داخل خانه شما ثابت می ماند.
  • این بلوک ها را می توان به آسانی حمل و نقل کرد، برش آنها راحت است، اجرای آنها نیز زمان گیر نمی باشد؛ از این رو زمان و هزینه ساخت و ساز را کاهش می دهد.‌
  • مقاومت این سقف بسیار بالا بوده، در زمان وقوع زلزله به آسانی فرو نمی ریزد، در صورت ریزش نیز به علت سبک بودن، خسارت مالی و جانی برای ساکنین خانه ها ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید: یونولیت سقفی ارزان

سخن پایانی

اگر قصد خرید بلوک فومی را برای ساخت سقف سبک پلی استایرن دارید، به سایت کارخانه آفر فوم مراجعه کنید، تا این متریال را در تنوع زیاد و کیفیت بالا تهیه کنید.

شرکت آفر فوم انواع بلوک سقفی را با کیفیت بالا و در اندازه های مختلفی متناسب با نیاز شما تولید نموده، با قیمت رقابتی و بدون دخالت واسطه به مشتریان خود در سراسر ایران عرضه می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods