پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

درباره مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی بیشتر بدانید

درباره مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی بیشتر بدانید

چکیده محتوا

درباره مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی بیشتر بدانید

مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی، تعیین کننده ایمنی و سلامت پروژه های ساختمانی، صنعتی و راه سازی است. جهت حفظ مقاومت سازه و داشتن یک الگو برای ساخت مجتمع داشتن اسکلت فلزی از رکن های اصلی پروژه های ساخت و ساز می باشد.

به منظور نصب صحیح تجهیزات و بهینه سازی ساختمان مطابق با قواعد و استاندارد ها پیش روید. هر چه مواد به کار رفته در اسکلت فلزی، کیفیت بالاتری داشته باشد، مجتمع نیز مقاومت بیشتری در برابر عوامل فرسایش نشان می دهد.

در ادامه درباره چگونگی ساخت و ساز اسکلت های فلزی توضیح می دهیم، با ما همراه شوید.

اهمیت استفاده از اسکلت فلزی در پروژه ها

مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی، را به متخصصین صنعت ساختمان سازی بسپارید. سازه های ساختمانی و راه سازی تاثیر قابل توجهی در زندگی افراد دارد. جهت کاهش آسیب های احتمالی در ساختمان می بایست مراحل ساخت و ساز پروژه طبق قواعد و استاندارد ها پیش رود.

یکی از پیش نیاز های اصلی ساخت اماکن ساختمانی، اسکلت فلزی است. این تجهیز با تعیین الگوی ساخت، ایمنی و مقاومت مجتمع را حفظ می نماید. استفاده از آن در پروژه‌ های ساخت و ساز به خصوص ساختمان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. از جمله آن ها عبارتند از؛

1.مقاومت و استحکام

2.سرعت اجرا

3.انعطاف ‌پذیری طراحی

4.پایداری و دوام

5.اقتصادی ‌ترین راه حل

مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی در پروژه های مختلف

ساخت و نصب اسکلت فلزی از ملزومات ضروری اماکن ساختمانی و سازه های راه سازی است. مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی بنابر نوع پروژه متفاوت می باشد، اما در کلیت، مراحل اجرای آن به شکل زیر انجام می شود؛

1.طراحی مهندسی:

ابتدا، طرح و مهندسی اسکلت فلزی انجام می شود. این شامل؛ محاسبات سازه ‌ای، تعیین ابعاد اجزای اسکلت، نوع متریال مورد استفاده، روش نصب و سایر جزئیات فنی است.

2.تهیه و فرآوری مواد:

مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی در ساختمان، پیچیدگی خاص خود را دارد. بعد از طراحی، مواد مورد نیاز برای اسکلت فلزی از جمله؛ میلگرد ها، تیر ها، ستون‌ ها و نمایشگر ها تهیه می ‌شوند.

3.نصب اجزای اساسی:

ابتدا تیر ها و ستون ‌های اصلی به محل نصب می‌ آیند و به عنوان سازه‌ پایه‌ در پروژه در نظر گرفته می شوند.

4.نصب سایر اجزا:

پس از نصب اجزای اصلی، بقیه اجزا مانند؛ بال ‌ها، تیر های میانی، پله ‌ها، پلتفرم‌ ها و سایر اجزا به ترتیب طراحی و نصب می‌ گردند.

5.اتصالات و جزئیات فنی:

در این مرحله، تمام اتصالات بین اجزا بررسی و انجام می ‌شود. همچنین همه جزئیات فنی مانند؛ حفاظ، سیستم‌ های آب ‌رسانی و برقی و… طبق استاندارد ها نصب خواهد شد.

6.تست و تأییدیه:

مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی، مهم ترین عامل مقاومتی در پروژه های ساختمانی است. پس از نصب کامل، از ساختار مورد نظر تست می گیرند، تا بیشترین تطابق را با استاندارد های ایمنی و عملکردی داشته باشد. این شامل؛ آزمون‌ های استاتیکی و دینامیکی، آزمون ‌های آب بندی و… است.

7.اتمام و تحویل پروژه:

پس از پایان نصب و تست ‌های لازم، پروژه آماده تحویل به مشتری یا بهره‌ برداری می‌ شود.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی با کارشناسان ما در ارتباط باشید

نکات قابل توجه در ساخت ونصب اسکلت فلزی

مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی ، ایمنی و سلامت پروژه های ساخت و ساز را تعیین می‌ کند. برای حفظ کیفیت عمومی ساختمان، رعایت اصول و قواعد ساخت و ساز مهم و حائز اهمیت می باشد.

اسکلت فلزی، مهم ترین بخش تولید یک مجتمع ساختمانی است، که با ترسیم الگوی ساخت بر ایمنی ساختمان می افزاید. در زیر، نکات قابل توجه در نصب و اجرای صحیح اسکلت فلزی را نام می بریم؛

-طراحی دقیق و مهندسی بنا. (این شامل؛ محاسبات سازه‌ ای، ابعاد مناسب اجزا، استفاده از متریال ‌های مناسب و تعیین روش‌ های نصب است.)

-متریال ‌های استفاده شده باید استاندارد های لازم را داشته باشند و از تولیدکنندگان معتبر تهیه شوند.

-آماده سازی فضای کافی برای دسترسی، پیشکارت، وضعیت فونداسیون و… می‌ گردد.

-نصب اجزا باید با دقت و مطابق با دستورالعمل‌ های صنعت مربوط ه انجام شود.

نکات قابل توجه در نصب و اجرای صحیح اسکلت فلزی

سخن پایانی

مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی نیازمند دانش و تخصص است. برای بهبود وضعیت فیزیکی ساختمان تابع مقررات و قوانین باشید. مجموعه آفر فوم از فروشندگان اصلی متریال های ساختمانی در کشور است. با مراجعه به وب سایت اینترنتی شرکت، این محصول را در کیفیت بالا سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods