پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز

میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز

چکیده محتوا

میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز

میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز چقدر است ؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد . یونولیت از مصالح مدرن ساختمانی است ، که با ویژگی های منحصر به فردی مانند نسوز بودن شناخته می شود . در این مقاله با ما باشید تا با پاسخ این سوال آشنا شوید .

آشنایی با یونولیت نسوز

در نخستین بخش از مقاله میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز شما را با یونولیت نسوز یا کند سوز آشنا می کنیم . یونولیت ، پلاستوفوم ، فیبر ، آکاسیف یا پلی استایرن یک ماده سفید رنگ از مشتقات نفت است ، که تحت فرآیند تولید خاص ویژگی های منحصر به فردی چون وزن کم ، عایق رطوبتی ، عایق صوتی ، ضد ضربه بودن ، مقاومت بالا ، طول عمر زیاد و … را به دست می آورد .

یونولیت ها در کنار این قابلیت ها در برابر آتش مقاومت کمی دارند ، از آنجایی که بر پایه مواد نفتی هستند به سرعت آتش را گسترش می دهند ، که خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد .

همانطور که گفته شد این ماده مزیت های بسیاری دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد ؛ از این رو در سال های اخیر با بهره گیری از فناوری های جدید یونولیتی تحت عنوان نسوز و کند سوز تولید شده است .

بسیاری از افرادی که قصد خرید این یونولیت را دارند با این پرسش مواجه می شوند که میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز چقدر است ؟ باید گفت این یونولیت قادر است حدود بیست دقیقه در مقابل شعله های آتش تاب بیاورد . در ادامه مطلب با ما باشید تا پاسخ سوال خود را کامل تر درک کنید .

آشنایی با یونولیت نسوز

کاربرد یونولیت نسوز

در این بخش از مقاله میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز شما را با کاربرد یونولیت نسوز آشنا می کنیم . یونولیت نسوز به دلیل ویژگی هایی چون مقاومت بالا ، وزن کم ، حمل و نقل آسان و قیمت ارزان در پروژه های ساختمانی مختلف به منظور سبک و مقاوم نمودن سازه به کار گرفته می شود .

البته یونولیت استفاده های گسترده تری مانند بسته بندی کالاها و مواد غذایی ، ساخت اشیا دکوری ، ماکت ها و … نیز دارد . از آنجایی که این ماده عایق دمایی است در سردخانه ها و یخچال های صنعتی نیز به کار گرفته می شود .

بیشتر بخوانید: کاربرد قالب جایگزین فوم سقفی

میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز چقدر است ؟

حال که با یونولیت نسوز یا کند سوز و کاربردهای آن آشنا شدید ، در این بخش به سراغ موضوع اصلی مقاله یعنی میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز می رویم . در ابتدا به طور صریح و روشن باید گفت که ادعای غیر قابل اشتعال بودن یونولیت نسوز ، یک ادعای دروغین است .

در واقع این یونولیت ها در مقابل آتش مقاومت بالایی دارند و قادر به تحمل آتش در دمای 360 درجه به مدت 20 دقیقه هستند و تا این زمان و در این محدوده دمایی آتش نمی گیرند ‌.

البته شرایط دیگری چون دمای محیط ، جهت وزش باد ، کیفیت مواد خام ، رعایت استانداردهای جهانی در تولید و … نیز در اشتعال پذیری یونولیت ها موثرند .

در پایان بحث میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز چقدر است ، باید این نکته را اضافه نمود ، که برای مقاوم نمودن یونولیت ها در مقابل آتش روی آن را با لایه ای گچ می پوشانند .

میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز چقدر است ؟

ویژگی های یونولیت نسوز

حال که دریافتید میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز در چه دما و زمانی است ، در این بخش شما را با ویژگی های این یونولیت آشنا می کنیم . یونولیت های نسوز از تمام ویژگی های یونولیت معمولی مانند عایق صوتی ، عایق رطوبتی ، عایق دمایی ، وزن کم و … بهره می گیرند ، اما ویژگی دیگری را نیز به کاربران خود ارائه می دهند .

یونولیت های نسوز به نسبت یونولیت های معمولی ، کیفیت پخت بالاتری دارند . این ماده از مواد خام درجه یک و با دستگاه های مدرن و پیشرفته در تمام مراحل تولید می شود .

یونولیت نسوز در مقایسه یا یونولیت معمولی عملکرد بهتری در مقابل نفوذ آب ، ضربه ، حرارت ، خوردگی و … دارد . مهمترین ویژگی این ماده نیز همانگونه که اسمش پیداست ، نسوز بودن می باشد که قادر است تا رسیدن امداد و خاموش شدن آتش 20 دقیقه تاب بیاورد و آن را گسترش ندهد .

ویژگی های یونولیت نسوز

سخن پایانی

مقاله میزان اشتعال پذیری یونولیت نسوز توسط گروه مهندسی آفر فوم نگاشته شده است . شرکت آفر فوم از شرکت های سرشناس ایرانی است ، که انواع یونولیت را با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی تولید و به صورت کلی و جزیی با قیمت تولید روانه بازار کرده است .

بیشتر بخوانید: مزایای فوم بتن چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods