پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

پلاستوفوم یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای عایق سنتی

پلاستوفوم یک جایگزین سازگار

چکیده محتوا

پلاستوفوم یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای عایق سنتی

با افزایش جمعیت نیاز بشر به مسکن و صنعت ساخت و ساز روزبه‌روز بیشتر می‌شود . از طرفی افزایش ساخت و ساز و ساختمان‌سازی یکی از عواملی است که خطر و تهدید جدی برروی سلامت و حفظ محیط زیست به حساب می‌آید . طبق آمار جهانی ساخت و ساز به تنهایی بیشتر از ۲۳ درصد از آلودگی هوا را به خود اختصاص داده است .در گذشته‌ای نه خیلی دور در ساختمان سازی از عایق‌های سنتی استفاده می‌شد که باعث آلودگی هوا و وارد کردن ضرر به محیط زیست بوده است . پلاستوفوم یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای عایق سنتی است .

جهت کسب اطلاع از قیمت انواع یونولیت با کارشناسان فروش آفرفوم در ارتباط باشید

 

پلاستوفوم چیست؟

پلاستوفوم با نام های یونولیت سقفی و همچنین آکاسیف ، استایروفوم و حتی فوم سفید شناخته می شود ، البته به طور عامیانه نام‌های معمول و رایج یونولیت سقفی هستند که نام اصلی آن پلی استیرن انبساطی است.

این ماده که در جریان جنگ جهانی دوم توسط آلمان برای با. اول ساخته شد و برای ساخت پل‌های شناور مورد استفاده قرار گرفت ، نوعی عایق است .

یونولیت یا پلاستوفوم یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای عایق سنتی است و نوعی عایق حرارت ، سرما ، صدا و رطوبت به شمار می‌آید که در ساختمان سازی کاربرد دارد .

پلاستوفوم از جمله تولیدات صنعت پتروشیمی به حساب می‌آید که از ذرات ریز و‌کوچکی که در مجاورت بخار و فشار قرار داده شده و منبسط شده‌اند تشکیل می‌شود .

یونولیت یا پلاستوفوم به دلیل ساختار سلولی که دارد در مقابل نفوذپذیری آب مقاومت مطلوبی دارد و در مقابل فساد و رشد باکتری نیز دارای مقاومت بالایی است .

 

ویژگی‌های کاربردی پلاستوفوم

یونولیت یا پلاستوفوم یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای عایق سنتی ، دارای ویژگی‌ها و مزایای کاربردی زیادی ست که در ادامه به چند ویژگی مهم این وسیله اشاره خواهیم کرد .اولین و مهم‌ترین ویژگی طول عمر، دوام بالا ، مقاومت مقابل شوک ، ضربه و زلزله است .در ساخت پلاستوفوم از سلول‌های هوا استفاده شده است و به همین دلیل خاصیت عایق بودن بسیار بالایی دارد . پلاستوفوم علاوه‌بر عایق فوق‌العاده بودن یک ماده ضد ضربه و یا جذب کننده ضربه است و این ویژگی باعث شده تا در بسته‌بندی و تولید شیشه ، وسایل صوتی تصویری و وسایل عکاسی نیز از این ماده تولید شوند . با داشتن تمام این ویژگی‌ها پلاستوفوم یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای عایق سنتی به حساب می‌رود . فوم‌ها غیر قابل اشتعال هستند و ضمن سهولت در جابه‌جایی و حمل و نقل به راحتی می‌توان آن‌ها را برش زد .

 

یونولیت یا پلاستوفوم می‌تواند باعث کاهش ضخامت کف‌سازی طبقات تا پنج سانتی‌متر شوند . دلیل این مزیت این است که می‌توان تاسیسات را از درون بلوک پلاستوفوم عبور داد . پلاستوفوم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است زیرا مصرف میلگرد و آهن آلات را تا ۲۰ درصد کم می‌کند و‌همچنین باعث صرفه‌جویی در مصرف تیرچه‌های بتونی از دیگر ویژگی‌های آن است .یک ویژگی که بسیار مهم و برای فعالان محیط زیست بسیار حایز اهمیت است این است که پلاستوفوم یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای عایق سنتی است .

از این جهت استفاده از پلاستوفوم در جهت جایگزینی عایق‌های سنتی و با هدف حفظ محیط زیست بسیار توصیه شده است . از دیگر مزایای استفاده از پلاستوفوم قابل بازیافت بودن آن است . برای بازیافت پلاستوفوم ضایعات این ماده که تبدیل به قطعات بی مصرفی شده‌اند ، جمع‌آوری می‌شود . این مواد به هر دو صورت سرد و‌گرم بازیافت می‌شود .کل حجم ضایعات پلاستوفوم جمع‌آوری شده بازیافت می‌شود بنابراین در زمینه حفظ محیط زیست ، صرفه‌جویی در مصرف مواد اولیه نو و در نتیجه افزایش طول عمر زمین به محیط زیست کمک شایانی می‌شود .

 

 

 

کلام پایانی

با افزایش جمعیت و وارد شدن آسیب‌های غیرقابل جبران به محیط زیست و کره زمین بشر در هر حرفه ‌‌و کاری باید به دنبال حفظ محیط زیست باشد .

در صنعت ساختمان سازی نیز پلاستوفوم یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای عایق سنتی است .

آفرفوم با تولید و پخش پلاستوفوم‌های سازگار با محیط زیست در جهت حفظ و سلامت محیط زیست قدم استواری در صنعت ساختمان سازی برداشته است . برای خرید انواع یونولیت سقفی به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods