پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

گچ مخصوص یونولیت

گچ مخصوص یونولیت

چکیده محتوا

گچ مخصوص یونولیت

گچ مخصوص یونولیت که به گچ گیپتون نیز معروف است ، برای گچ کاری روی سطح صافی مانند بتن و یونولیت به کار گرفته می شود . اگر به این موضوع علاقه مندید ، در این مقاله همراه ما باشید تا با تمام خواص و ویژگی‌های آن آشنا شوید .

گچ مخصوص یونولیت چیست ؟

گچ مخصوص یونولیت ، یکی از مصالح ساختمانی است که در مقایسه با گچ های معمولی زمان گیرش اولیه و ثانویه بالاتری دارد . ویژگی بارز دیگر این گچ ، چسبندگی بسیار بالاست که در سطوح بسیار صاف و رطوبت ناپذیر مانند یونولیت و بتن بدون هیچ گونه دشواری به کار گرفته می شود .

این نوع گچ اغلب به صورت دو لایه ، سطح مورد نظر را پوشش می دهد . گچ گیپتون فرآیند پخت و ترکیبات کاملا متفاوتی از گچ های عادی دارد و با ترکیبات خاصی در دمای پخت معینی درون کوره قرار می گیرد ، تا به آسانی روی سطوح بتنی و فومی بچسبد ‌.

گچ مخصوص یونولیت چیست ؟

چرا از گچ مخصوص یونولیت استفاده می ‌شود ؟

گچکاری سطوح بتنی و یونولیتی با گچ عادی کاری غیر ممکن است ؛ زیرا در سطوح بتنی جذب آب حدود دو درصد بوده که چسبندگی آن با ملات های گچی را غیر ممکن ، دشوار و زمان بر می کند .

با توجه به این مسئله برای نماسازی سطوح بتنی که با قدرت جذب آب زیر سه درصد از هولدرهایی مانند پیچ استفاده می‌کنند ، یا در مصالح پشت کار مصالحی با قدرت جذب آب کمتر از سه درصد را به کار می گیرند ‌.

یک راه بی دردسر تر و آسان تر استفاده از گچ مخصوص یونولیت است . گچ گیپتون به دلیل قدرت چسبندگی بالا ، سطوح بتنی و یونولیتی را با هزینه کم تر پوشش می‌ دهد . از آنجایی که این گچ بسیار متخلخل است ، می توان از آن برای تنظیم رطوبت نیز بهر گرفت . این گچ بیشتر به عنوان زمینه کار استفاده می شود ، سپس باید روی آن از گچ معمولی ، پاششی یا … استفاده نمود .

بخوانید: یونولیت سقفی برای بهبود عایق حرارتی

ترکیبات و فرآیند تولید گچ مخصوص یونولیت

گچ مخصوص یونولیت از دو ماده اصلی به نام خاک گچ و سنگ گچ تشکیل شده است که این دو ماده در دو کوره جداگانه و در دمای معینی پخته می شوند ‌. سنگ گچ در کوره هایبرن و خاک گچ درون کوره لوبرن با حرارت غیرمستقیم پخته می شوند .

پس از پخته شدن این دو ماده ، نوبت آسیاب شدن آنها فرا می رسد . پس از آسیاب این دو ماده ، به آنها مواد افزودنی مخصوصی ، که خاصیت چسبندگی دارند اضافه شده ، تا مصالحی به نام گچ گیپتون به دست بیاید ‌.

در زمان استفاده از این گچ برای گچکاری ، آن را با ماده چسبنده ای مثل سریشم مخلوط می کنند . این گچ ویژگی هایی چون دیر گیری ، مقاوم بودن و چسبندگی بالا دارد و علاوه بر پوشش دادن سطوح بتنی و یونولیتی ، برای وصل کردن قطعات گچی نیز به کار گرفته می شود .

برای درست کردن ملات گچ مخصوص یونولیت ، باید ربع ساعت قبل از گچ کاری ، به پودر گچ آب اضافه نمود ‌. برای اینکه گچ بهترین گیرایی را داشته باشد و کار کردن با آن آسان باشد ، باید به تمام جزئیات درست کردن ملات و … توجه شود ، در غیر اینصورت نتیجه مطلوبی ندارد .

ترکیبات و فرآیند تولید گچ مخصوص یونولیت

کاربرد گچ مخصوص یونولیت

گچ مخصوص یونولیت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود ، در مناطق گوناگونی به کار گرفته می شود . در ادامه مطلب با کاربردهای این گچ آشنا می شویم .

این گچ را به صورت یک یا دو لایه بر روی سطح های گوناگونی مانند بلوک های بتنی سبک ، آجر ، بلوک ، سطوح سیمانی ، سطح بتنی و سیمانی پر از خلل و فرج به کار می گیرند .

از این گچ به عنوان پس زمینه رنگ یا کاغذ دیواری نیز استفاده می شود ، گچ گیپتون سطح را کاملا صاف و یکدست می کند ؛ بنابراین نتیجه رنگ کاری و کاغذ دیواری زدن بر روی آن ایجاد سطحی زیبا و یکنواخت است .

کاربرد گچ مخصوص یونولیت

در پایان

در ابن مقاله که توسط تیم تولید آفر فوم گرد آوری شده است ، شما را با گچ مخصوص یونولیت و نحوه گچ کاری سطوح یونولیتی و بتنی آشنا نمودیم . این شرکت یکی از تولیدکنندگان معتبر انواع یونولیت از جمله یونولیت نبشی ، سقفی ، دیواری و … می باشد .‌

تمام محصولات تولیدی برند آفر فوم مطابق با استانداردهای جهانی ، با کیفیت بالا ساخته و به صورت آنلاین و با قیمت مناسب به سراسر ایران عرضه می شوند .

بخوانید: یونولیت ورقه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods