پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

بررسی خواص یونولیت ها

بررسی خواص یونولیت ها

چکیده محتوا

بررسی خواص یونولیت ها

یونولیت ها در چند سال اخیر توانسته اند جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی باشند.مشاهده انواع یونولیت ها در صنایع مختلف نشانگر کاربردی آن دارد.بهره گیری از یونولیت ها در ساختمان سازی ، صنایع پزشکی ، غذایی و غیره باعث شده تا در این مقاله به بررسی خواص یونولیت ها بپردازیم.

جهت کسب اطلاع از قیمت انواع یونولیت با کارشناسان فروش آفرفوم در ارتباط باشید

آشنایی بیشتر با یونولیت ها

یونولیت ها بیشتر از 2 قرن قدمت دارند و در کشور ما بیش از 20 سال است که جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان پیدا کرده اند.پلاستوفوم ها تشکیل شده از استایرن مونومر هستند و وزن بسیار سبکی دارند.سبکی فوم ها بدلیل ساختار مولکولی آنها می باشد که بیش از 95 درصد از هوا و مابقی از پلاستیک تشکیل شده اند.این ماده پرطرفدار اولین بار در 2 قرن گذشته به صورت کاملا اتفاقی کشف شدند و تا به امروز از آن استفاده بهینه می شود.بیشتر عموم یونولیت ها را به شکل دانه های سفید رنگ به هم چسبیده می شناسند و در ساختمان سازی بیشترین کاربرد را دارند.

بررسی خواص یونولیت ها ( فیزیکی و مکانیکی )

حالا که با پلاستوفوم ها آشنا شدید وقت آن است تا به بررسی خواص یونولیت ها بپردازیم. همانطور که گفته شد یونولیت ها معمولا سفید رنگ می باشند. این محصول خنثی بوده و واکنش شیمیایی در آن صورت نمی پذیرد. این ماده دارای ویژگیهایی خاص از قبیل وزن سبک ، عایق مناسب حرارتی و رطوبتی و همچنین عایق صوتی می باشند. در ادامه با خواص یونولیت ها آشنا خواهید شد:

انواع یونولیت ها

یونولیت ها عایق حرارتی مناسبی هستند

یمی از خواص ویژه یونولیت ها عایق حرارتی بودن آنها می باشد. یونولیت ها می توانند در مواجهه با کاهش دما ضریب حرارتی خود را کاهش و در مواقع بالا رفتن دما ضریب حرارتی را افزایش دهند. میزان مقاومت پلاستوفوم ها در برابر حرارت بالا می باشد. ضخامت ورقه های یونولیتی بر روی مقاومت انتقال حرارت تاثیر گذار می باشند. یونولیت ها دارای 2 نوع کند سوز و بسوز هستند که در نوع کند سوز با ترکیب مواد مخصوص می توان مقاوت فوم ها را تا حدود زیادی افزایش داد.

فشردگی در ساخت پلاستوفوم ها

از مهم ترین ویژگیهای پلاستوفوم ها فشردگی و انعطاف پذیری آنها می باشد. انعطاف پذیری این محصولات به میزان ضخامت ورق و چگالی محصول ارتباط مستقیم دارد. هر چه یونولیت تولید شده دارای ضخامت و چگالی بالاتری باشد از فشردگی بیشتری برخوردار است و انعطاف پذیری کمتری در مواجه شدن با فشار دارا می باشد. اما در صورتی که ورقه های یونولیتی از ضحامت کمتری برخوردار باشد براحتی خم می شوند. به طور مثال یونولیت سقفی از ضخامت 20 الی 25 سانت برخوردار می باشد و دارای مقاومت بالا و انعطاف کمتری نسبت به یونولیت های معمولی است.در ادامه به بررسی خواص یونولیت ها از نظر مکانیکی خواهیم پرداخت.

خواص مکانیکی یونولیت ها

خواص مکانیکی یونولیت ها شامل برش پذیری و میزان تحمل فشار و خمش فوم ها می باشد. روش های تولید یونولیت ها تقریبا یکسان می باشند اما خاصیت آنها متفاوت بوده و به همین دلیل در بیشتر صنایع کاربرد دارند. توانایی تحمل فشار در یونولیت ها در شرایط مختلف متفاوت می باشند. هر چه دانسیته یونولیت بیشتر باشد این محصول می تواند در برابر برش ، خم شدن و تحمل فشار مقاومت بهتری داشته باشد. پس نتیجه می گیریم که برای تهیه یونولیت با کیفیت می توان چگالی محصول را در هنگام تولید افزایش داد.

عایق رطوبتی مناسب در بررسی خواص یونولیت ها

بررسی خواص یونولیت ها ثابت کرده است که فوم ها می توانند بیش از 2 درصد از وزن خود رطوبت را در خود نگه دارند و مانع از انتقال رطوبت شوند. این ماده یکی از مقاوم ترین مصالح عالی در برابر نفوذ آب و رطوبت می باشند. به همین دلیل است که از پلاستوفوم ها به عنوان یک عایق رطوبتی بی نقص یاد می شود.

چگالی یونولیت ها

معنی چگالی را می توان اینطور بیان کرد که جرم در واحد حجم یونولیت دانسیته یونولیت را تشکیل می دهد که بر حسب متر مکعب اندازه گیری می شوند. یونولیت ها دارای چگالی متفاوتی بر اساس کارکرد می باشند که همین امر باعث کاربردی بودن آنها شده است. برخی از پلاستوفوم ها دارای حداقل چگالی بوده و برخی دیگر به مانند یونولیت فشرده دارای بیشترین چگالی ( 40 الی 80 ) می باشند. چگالی هر یونولیت با وزن آن ارتباط مستقیمی دارد و چگالی بالای محصول باعث افزایش وزن و کیفیت پلاستوفوم ها می شود. دانسیته یا چگالی یونولیت ها از مهم ترین ویژگی های این مواد می باشند که در هنگام تولید بسیار حائز اهمیت بوده و در قیمت گذاری نیز تاثیر گذار هستند.

ترکیب یونولیت ها با مواد شیمیایی

طبق بررسی های انجام شده یونولیت ها هنگام ترکیب با اسیدها از خود واکنشی نشان نمی دهند. به طور کلی پلاستوفوم ها خنثی هستند اما در هنگام تماس برخی حلال ها واکنش نشان می دهند. برای چسباندن و رنگ کردن فوم ها نیاز به مواد مخصوصی می باشد. برخی از رنگ های روعن و چسب های معمولی می توانند باعث آب شدن یونولیت ها شوند. بررسی خواص یونولیت ها نشان داده است که نور خورشید نیز می توانند شکنندگی سطحی فوم ها شوند. استفاده از مواد مخصوص مثل زرین ها می توانند از این مشکل جلوگیری بعمل آورند.

بررسی خواص یونولیت ها ( فیزیکی )

خواص فیزیکی یونولیت ها باعث محبوبیت این محصول شده است. وزن بسیار کم ، مقاومت بالا در برابر رطوبت و تغیرات آب و هوایی باعث شده تا در ساختمان سازی بیشترین کاربرد را داشته باشند. حمل و نقل پلاستوفوم ها بسیار راحت و کم هزینه می باشند و استفاده از این محصول می تواند سرعت اجرای کار را تا مقدار زیادی بهبود ببخشد. علاوه بر موارد ذکر شده یونولیت ها دارای طول عمر بالایی می باشند و ضایعات ندارند. امروزه یونولیت ها را براحتی بازیافت می کنند و در چرخه تولید از آن بهره برداری می شود.

بررسی خواص یونولیت ها

معرفی خواص مکانیکی یونولیت ها

طبق بررسی خواص یونولیت ها مشخص شده است که پلاستوفوم ها علاوه بر خواص فیزیکی دارای خواص مکانیکی زیادی می باشند.این خواص مکانیکی عبارتند از :

  • عایق حرارتی بسیار مناسبی می باشند
  • می توان از آنها برای عایق سازی کف و سقف ساختمان ها استفاده کرد
  • ساخت دیوارهای شیک و مناسب با پلاستوفوم ها
  • مورد استفاده در بسته بندی محصولات
  • استفاده از یونولیت ها بعنوان عایق صوتی در درب و پنجره ها

موارد گفته شده تنها بخشی از خواص این محصول بوده و یونولیت ها دارای خواص بی نظیری در ساختمان ها و بسیاری از صنایع دیگر می باشند.

سخن پایانی

شرکت تولیدی آفر فوم تولید کننده انواع یونولیت ها اعم از یونولیت کرومیت ، سقفی و ورقه ای می باشد. آفر فوم با به کارگیری دستگاه های پیشرفته سالهاست اقدام به تولید یونولیت های استاندارد در کشور عزیزمان نموده است. مشتریان گرامی می توانند برای خرید انواع یونولیت ها با شماره های درج شده در وب سایت آفر فوم تماس حاصل فرمایند.

مقالات پیشنهادی

یونولیت کرومیت

یونولیت ورقه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods