پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

تفاوت یونولیت با پشم سنگ

تفاوت یونولیت با پشم سنگ

چکیده محتوا

تفاوت یونولیت با پشم سنگ

یونولیت و پشم سنگ هر دو متریالی فوق العاده هستند ، که در صنایع متعدد مورد بهره وری قرار می گیرند . وجود چنین محصولاتی سبب بالا رفتن کیفیت در صنایعی همچون ساختمان سازی شده است ، بررسی تفاوت یونولیت با پشم سنگ باعث شده تا بهتر بتوانیم از این محصول استفاده کنیم . برای کسب اطلاعات کافی با ما همراه شوید .

تفاوت یونولیت با پشم سنگ-وب سایت آفرفوم

چه تفاوت هایی میان یونولیت و پشم سنگ وجود دارد ؟

تفاوت یونولیت با پشم در ویژگی های این دو محصول خلاصه می شود ‌. یونولیت و پشم سنگ هر دو مواد عایق حرارتی هستند که برای استفاده در ساختمان ها و فضاهای صنعتی استفاده می شوند . با این حال ، دو ماده دارای تفاوت هایی هستند که در اینجا به آنها می پردازیم ؛

1 . ترکیب مواد : یونولیت ترکیبی از کربن و هیدروژن است ، در حالی که پشم سنگ شامل عناصر دیگری بوده ، که در فرآیند تولید خنثی شده اند .

2 . دوام : یونولیت دارای دوام بیشتری نسبت به پشم سنگ است . به عنوان مثال ، در برابر شوک های حرارتی و سایش های مکانیکی ، یونولیت عملکرد مناسب تری دارد .

3 . رطوبت : یونولیت بازه رطوبتی کمتری دارد و در مقابل رطوبت مقاومت خوبی دارد ، در حالی که پشم سنگ به سرعت آب جذب می کند و ممکن است در دمای پایین منجمد شود .

4 . نصب : یونولیت با قابلیت نصب سریع و آسان مورد توجه قرار گرفته ، در حالی که نصب پشم سنگ با چندین لایه و روش های خاصی همراه است .

5 . بهداشتی : پشم سنگ دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ بوده ، که جزو یک آپشن مثبت است . در حالی که یونولیت قابلیت رشد قارچ و باکتری را دارد و باید در شرایط مناسب نصب شود .

6 . قیمت : هزینه خرید و نصب یونولیت بیشتر از پشم سنگ است . با این حال ، به دلیل دوام بیشتر یونولیت و اثرات محافظتی آن در برابر رطوبت و شوک حرارتی ، تمایل به استفاده از یونولیت برای بعضی از سازندگان و مهندسان ساختمانی بیشتر است .

موارد بالا همگی بیان کننده تفاوت یونولیت با پشم سنگ هستند .

بخوانید: یونولیت سقفی

شباهت میان یونولیت و پشم سنگ

در بررسی تفاوت یونولیت با پشم سنگ لازم بوده به شباهت های این محصول تیز بپردازیم . یونولیت و پشم سنگ برای استفاده در ساختمان‌ها و سیستم‌های گرمایی و سرمایشی استفاده می‌شوند ، برای رسیدن به یک ارزیابی صحیح ، هر کدام از آن ها را به صورت خلاصه تعریف می کنیم ؛

  • یونولیت :

یونولیت یک ماده سفیدرنگ با بافتی نرم و خمیری است ، که از مواد معدنی برای ساخت آن استفاده می‌شود . این نوع عایق حرارتی بسیار سبک و قابل شکل‌دهی است و می‌تواند به اشکال متعدد با اندازه‌های مختلف تولید شود . یونولیت در برابر حرارت ، آتش ، رطوبت و برش مقاوم است . همچنین می‌تواند از نظر مقاومت در برابر امواج صوتی ، عملکرد عالی داشته باشد .

  • پشم سنگ :

می توان گفت پشم سنگ نوعی عایق حرارتی است ، که جنس سیلیکات می باشد . پشم سنگ شبیه به پشم بوده و از اتصالات شبکه‌ای تشکیل شده است که به شکل رشته‌های نازک جمع شده‌اند . پشم سنگ در دماهای بالا و پایین مقاومت خوبی دارد و همچنین می‌تواند از نظر مقاومت در برابر آب و رطوبت ، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد .

یونولیت و پشم سنگ دو نوع عایق حرارتی هستند ، که یکسانی‌های بسیاری با هم دارند . این دو نوع عایق حرارتی هر دو می‌توانند برای کاربردهای گرمایی و سرمایشی استفاده شوند . هر دو نوع مواد عایق در برابر حرارت ، رطوبت ، آتش و قوای برشی مقاوم هستند ‌. این دو متریال به صورت کلی دارای یک سری شباهت ها هستند ، اما تفاوت یونولیت با پشم سنگ بسیار زیاد است ‌.

 

مزایا و معایب پشم سنگ و یونولیت

در رابطه با تفاوت یونولیت با پشم سنگ لازم بوده ، تا مزایای هر کدام از این دو محصول را بررسی نماییم .

  • مزایای یونولیت :
  1. خواص عایق حرارتی بالا
  2. انعطاف پذیری
  3. سبک بودن و آسانی نصب
  4. مقاومت در برابر آب و حریق
  5. قابلیت بازیافت
  6. هزینه کمتر
  • مزایای پشم سنگ
  1. عایق حرارتی بسیار خوب
  2. عایق صوتی
  3. ضد آتش
  4. مقاومت مکانیکی
  5. سبک و نصب آسان
  6. پایداری و عمر طولانی

با بررسی این مزایا به خوبی می توان ، تفاوت یونولیت با پشم سنگ را به خوبی درک کرد .

کلام آخر

در ساختمان سازی لازم بوده تا حتما به سراغ یک عایق حرفه ای برویم . در حال حاضر پشم سنگ و یونولیت هر دو یک عایق فوق العاده هستند ، اما شاهد یک سری تفاوت یونولیت با پشم سنگ هستیم ، که باعث شده در انتخاب آن ها دقت کافی داشته باشیم . آفر فوم یکی از بهترین عرضه کنندگان یونولیت بوده ، که این محصول را با کیفیت بالایی به مراجعه کنندگان ارائه می دهد .

بخوانید: یونولیت کرومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods