پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

دانسیته یونولیت چیست

دانسیته یونولیت

چکیده محتوا

دانسیته یونولیت چیست

امروزه یونولیت ها در اکثر صنایع کاربرد دارند.یونولیت یا پلاستوفوم در صنایع مختلفی همچون ساختمان سازی ، بسته بندی رواج پیدا کرده اند.استفاده از یونولیت های با کیفیت توانسته نیاز بسیاری از مصرف کنندگان را برطرف نماید.یونولیت ها بدلیل دارا بودن ساختار مولکولی خاص از وزن پایینی برخوردار هستند.یکی از ویژگی هایی که باعث می شود کیفیت یونولیت ها مورد ارزیابی قرار گیرید دانسیته یونولیت می باشد. یونولیت ها علاوه بر ابعاد و ضخامت دارای چگالی یا دانسیته هستند و هر چقدر چگالی محصول بالاتر باشد کیفیت محصول نیز افزایش خواهد یافت.

جهت کسب اطلاع از قیمت انواع یونولیت با کارشناسان فروش آفرفوم در ارتباط باشید

از یونولیت ها چه می دانید؟

یونولیت ابتدا در سال 1839 کشف شد و تا به امروز در سراسر جهان این محصول را تولید و استفاده می کنند.یونولیت ها دانه های سفید رنگی هستند که بیش از 90 درصد آن را هوا و مابقی را پلاستیک تشکیل داده است.یونولیت ها توسط بخار به اندازه های بسیار بزرگتر تبدیل می شوند و سپس توسط قالب ها با فشار شکل می گیرند.در مرحله آخر بوسیله دستگاه های برش به اندازه و شکل های دلخواه برش داده می شوند.یونولیت ها کاربردهای زیادی دارند و هر کدام از یونولیت ها برای مصارف خاصی استفاده می شوند.به طور مثال یونولیت سقفی در سقف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پرکاربردترین نوع یونولیت ها می باشد.

چگالی یا دانسیته یونولیت چیست؟

چگالی یک پلاستوفوم مساوی است با وزن بر متر مربع که می توان گفت هر ماده ای به وزن واحد حجم یک ماده را دانسیته یونولیت می نامند.به طور کلی چگالی محصولات یونولیتی تعیین کننده کیفیت آنها می باشند.هر چه چگالی بالاتر باشد کیفیت محصول به طور چشمگیری افزایش می یابد.

دانسیته P20

حالا که با معنی و مفهوم چگالی آشنا شدید می خواهیم شما را با انواع دانسیته یونولیت آشنا سازیم.حرف انگلیسی P نشانگر چگالی یونولیت می باشد.به طور مثال زمانی که اعلام می شود چگالی یک یونولیت به ابعاد 1 متر در 2 متر با ضخامت 5 سانت P20 می باشد یعنی وزن هر ورق 2 کیلوگرم است و 10 ورق مساوی است با 20 کیلوگرم.

جهت کسب اطلاع از قیمت یونولیت کرومیت با کارشناسان فروش آفرفوم در ارتباط باشید

طبقه بندی دانسیته یونولیت ها

یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود یونولیت از نظر کیفیت از هم جدا شوند چگالی یا دانسیته یونولیت می باشد. به فوم هایی که چگالی آنها بالاتر 20 باشد یونولیت دانسیته بالا گفته می شود. و به فوم هایی که چگالی آنها کمتر از 20 باشد به یونولیت دانسیته پایین مشهور هستند. از یونولیت هایی که دارای دانسیته بالای 20 می باشند در خودروسازی ، ساختمان سازی و کارهای حساس استفاده می شود. اما از فوم هایی که دارای دانسیته پایینی هستند نمی توان در کارهایی حساس استفاده کرد. مقاومت این فوم ها نسبت به فوم های دانسیته بالا در برابر رطوبت ، حرارت ، ضربه و تحمل فشار به مراتب کمتر می باشد.

دانسیته یونولیت

چگونه چگالی یک یونولیت را اندازه گیری کنیم

هممانطور که گفته شد چگالی مساوی است با وزن در واحد حجم. در صورتی که با وزن و حجم یونولیت آشنا هستید می توانید براحتی چگالی محصول را اندازه گیری نمایید. در برخی اوقات یونولیت مورد نظر را نمی توان براحتی اندازه گیری کرد. برخی از یونولیت ها دارای اشکال هندسی غیر منظم بوده و به همین دلیل برای محاسبه حجم آنها باید از ظروف مندرج حاوی آب بهره برد.

دانسیته یونولیت های سقفی

یکی از انواع یونولیت ها که بسیار پرکاربرد می باشند یونولیت های سقفی هستند. فوم های سقفی در ساختمان سازی از آنها بیش از صنایع دیگر استفاده می شود. بلوک های سقفی به طور معمول دارای چگالی یا دانسیته یونولیت 8 هستند که توصیه آفر فوم بهره گیری از یونولیت های سقفی با چگالی بیش از 10 می باشد. فوم های سقفی در چگالی های مختلف قابل تولید و مصرف می باشند و در بعضی از ساختمان ها با دانسیته بیشتر از 40 نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ارتباط بین چگالی با وزن یونولیت

دانسیته یونولیت ارتباط مستقیمی با وزن محصولات یونولیتی دارد. ورقه های یونولیتی زمانی که از چگالی بالایی برخوردار باشند وزن آنها بسیار بیشتر از یونولیت هایی است که از چگالی پایین تر بهره می برند. یونولیت ها ضایعات بسیاری کمی دارند و حتی قابل بازیافت نیز می باشند. برخی از تولید کنندگان با استفاده از مواد بازیافتی اقدام به تولید یونولیت ها با چگالی پایین می نمایند که باعث بی کیفیت شدن محصول می شود.

سخن پایانی

یونولیت ها با چگالی خود مورد ارزیابی قرار می گیرند. ما همواره به مشتریان خود استفاده از یونولیت های با کیفیت و با چگالی بالا را توصیه می نماییم. زیرا یونولیت هایی که دارای چگالی بالا می باشند می توانند طول عمر بیشتری نسبت به یونولیت هایی با چگالی کمتر داشته باشند. از این رو شما می توانید برای خرید با همکاران ما مشورت نموده تا ابعاد ، ضخامت و چگالی مناسب به نوع کار شما را پیشنهاد نمایند.

مقاله پیشنهادی

یونولیت ورقه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods