پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

عایق بندی دیوار برای صدا

عایق بندی دیوار برای صدا

چکیده محتوا

عایق بندی دیوار برای صدا

عایق بندی دیوار برای صدا راه حل این مشکل می باشد . به وسیله عایق بندی دیوارهای آپارتمانی می توان تا حد زیادی مشکل آلودگی صوتی را ، رفع نمود . به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا ، به بررسی این موضوع و نحوه استفاده از عایق بندی بپردازیم .

گسترش ساخت و ساز و افزایش سرعت آن باعث شده تا ، پیمانکاران به جزئیاتی مانند آلودگی صدا توجه چندانی نکنند . آلودگی صدا درون منازل آپارتمانی معضل بزرگی به حساب می رود . به همین دلیل اکثر مردم به دنبال راه حلی برای حل این مشکل می باشند تا ، بتوانند آلودگی صوتی را ، به حداقل ممکن برسانند .

بخوانید: یونولیت سقفی

عایق صدا چیست ؟

 

در ابتدای مطلب و برای شروع موضوع عایق بندی دیوار برای صدا ، به بیان تعریفی از عایق می‌پردازیم . عایق صدا در واقع یک نوع پوشش ضد صدا می باشد . این پوشش توانایی جذب و کنترل امواج صوتی را ، دارد . به همین دلیل در اماکن پر سر و صدا از عایق استفاده می کنند . عایق های صوتی از مواد بسیار متفاوتی ساخته می شوند .

عایق های صوتی نمونه های متفاوتی دارند . همچنین ، این عایق ها از متریال مختلفی تشکیل می شوند . عایق دیوار فومی و عایق پشم سنگ از جمله عایق های صوتی هستند . از این عایق های صوتی برای دیوارها ، کف و سقف ساختمان ها استفاده می نمایند .

انتخاب و پیاده سازی عایق بندی دیوار برای صدا در دو مرحله می‌ تواند صورت بگیرد . مرحله اول در هنگام ساخت و ساز و همراه با ساخت خانه عایق دیوار کار گذاشته می شود . اما ، مرحله دوم می‌ تواند به هنگام تعمیر و بازسازی خانه شکل بگیرد . می توان به هنگام بازسازی منزل دیوارها را ، عایق بندی و ضد صدا نمود .

انواع عایق بندی دیوار برای صدا چیست ؟

 

عایق بندی دیوار برای صدا دارای چند مورد است . فوم ، پشم سنگ ، عایق سلولزی و عایق بندی فایبر‌گلاس از جمله این عایق بندی ها می باشند . هر کدام از این عایق های صوتی دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند . در ادامه به بررسی مختصر هر کدام از این عایق ها خواهیم پرداخت .

انواع عایق بندی دیوار برای صدا چیست ؟

 

عایق صدا فوم چیست ؟

 

یکی از بهترین روش های عایق بندی دیوار برای صدا فوم می باشد . فوم را ، به نام یونولیت نیز می شناسند . این ما‌ده دارای چگالی بالایی می باشد . دانسیته و چگالی بالای فوم ، خاصیت ضد صوتی به این ماده می دهد . یونولیت عایق صوتی دارای تخلخل می باشد .

به این وسیله صوت درون آن محبوس شده و امکان رهایی نخواهد داشت . به این ترتیب یونولیت می تواند به عنوان عایق صوتی عمل نماید . یونولیت عایق صوت دارای مزایای زیادی است . این فوم عایق صوت ، حرارت و رطوبت می باشد . به همین دلیل جایگاه بالایی در مصالح ساختمانی دارد .

از دیگر مزیت‌ های یونولیت ، قیمت بسیار مقرون به صرفه آن است . انواع دیگر عایق صوتی نیز دارای مزایایی هستند . در قسمت بعدی از مطلب عایق بندی دیوار برای صدا به معرفی نوع دیگر عایق صوتی ، یعنی پشم سنگ و مزیت های آن خواهیم پرداخت .

عایق صدا پشم سنگ چیست ؟

 

یکی دیگر از راه های عایق بندی دیوار برای صدا ، استفاده از نوعی عایق صوتی ، به نام پشم سنگ می باشد . این نوع عایق را ، از ذوب نمودن سنگی به نام بازالت به دست می آورند . پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود . عایق پشم سنگ انواع بسیار متفاوتی دارد .

عایق پشم سنگ تخته ای ، لحافی ، پتویی ، لوله ای و رولی از انواع این نوع عایق می باشند . از این نوع عایق های صوتی و حرارتی ، درون دیوارها ، سقف و همچنین ، کف ساختمان استفاده می کنند . در صورت استفاده از عایق پشم شیشه ای با چگالی بالا می توان تا ، نود درصد از عبور و مرور انرژی جلوگیری نمود .

 

عایق صدا پشم سنگ چیست ؟

 

عایق صدا سلولزی چیست ؟

 

نوع دیگری از عایق بندی دیوار برای صدا ، عایق سلولزی مرطوب است . این نوع عایق با بهره مندی متریال سلولزی بازیافتی همچون ؛ روزنامه و کاغذهای باطله و… می سازند . این عایق از سالیان دور برای جلوگیری از نفوذ صدا ، بکار می رود ‌. عایق سلولزی خاصیت ضد صوت و ضد رطوبت دارد .

مزایای استفاده از عایق صوتی دیوار چیست ؟

مزایای عایق بندی دیوار برای صدا بسیار زیاد می باشد . از اصلی ترین مزیت های استفاده از عایق ها جلوگیری از آلودگی آزار دهنده صوتی می باشد . برخی از این نوع عایق های صوتی ، عایق رطوبت نیز به شمار می روند . اکثر این عایق ها قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشند .

فوم ها یا یونولیت ها علاوه بر این که ، عایق صوتی و حرارتی می باشند ، می توانند از ورود حشرات به درون دیوار‌ و سقف نیز پیشگیری نمایند . این نوع عایق دارای وزن بسیار کمی می باشد . به همین دلیل نیازی به استفاده از ماشین آلات سنگین برای حمل و‌نقل آن ها نمی باشد .

قیمت و نحوه خرید عایق های صوتی

قیمت عایق های صوتی به موارد متعددی بستگی دارد . از جمله این موارد ، کیفیت متریال به کار رفته در ساخت عایق است . از سوی دیگر ، با افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت عایق ها نیز می باشیم . افزایش قیمت نفت نیز یکی از عوامل کلیدی و اساسی در تعیین قیمت عایق ها می باشد .

افزایش قیمت نفت ، بر افزایش قیمت برخی عایق ها مانند یونولیت نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر می گذارد . این امر ، یعنی افزایش قیمت نفت حتی می تواند بر افزایش هزینه حمل و نقل عایق های صوتی موثر واقع گردد . به همین دلیل ، برای خرید عایق ها باید به مجموعه معتبر مراجعه نمود .

آفر فوم یکی از مجموعه های بسیار معتبر در زمینه تولید انواع عایق های صوتی و حرارتی می باشد . برای عایق بندی دیوار برای صدا و دریافت عایق های با کیفیت بسیار بالا ، می توانید به مجموعه آفر فوم مراجعه نمایید .

کلام پایانی

در این مطلب با انواع عایق بندی دیوار برای صدا آشنا گشتیم . همچنین ، با نوع و مزایای هر کدام از عایق های صوتی و حرارتی آشنا شدیم . از مجموعه های بسیار شناخته شده در زمینه تولید و عرضه عایق های صوتی دیوار ، می توان به مجموعه آفر فوم اشاره نمود .

این مجموعه برند خود را ، بیش از چندین سال گذشته نهادینه سازی نمود . آفر فوم توانست با تقویت و افزایش کیفیت محصولات خود ، ره صد ساله را ، در مدت زمانی کوتاه بپیماید . جهت آشنایی بیشتر با این برند و مشاهده کاتالوگ محصولات آن ، می توانید به وبسایت این مجموعه یعنی آفر فوم مراجعه نمایید .

بخوانید: خرید، قیمت و مشخصات یونولیت سقفی در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods