پاسخگویی 24 ساعته

ارتباط مستقیم با کارخانه

مشاوره رایگان

علت لرزش سقف تیرچه یونولیت هنگام راه رفتن

علت لرزش سقف تیرچه یونولیت هنگام راه رفتن

چکیده محتوا

علت لرزش سقف تیرچه یونولیت هنگام راه رفتن

آیا شما دوست عزیز به قسمت سقف ساختمان ها توجه نموده اید! بلی، حق با شماست. سقف ساختمان ها امکان ساخته شدن با انواعی از متریال را دارد. یکی از سقف هایی که اغلب برای ساخت مورد توجه قرار می گیرد، نمونه تیرچه یونولیت است‌. ولی معمولاً ساکنین خانه ها گلایه هایی سر می دهند! آنهم این است، که درباره علت لرزش سقف تیرچه یونولیت هنگام راه رفتن بدانند.

این لرزش ها دلیل هایی مختلف را در دل خود جای داده است. با ما در ادامه مطلب خود همراه بوده و در ارتباط با این مسئله بیشتر بدانید. البته شما عزیزان به هنگام وجود سوالاتی بیشتر امکان تماس با ما در مجموعه آفر فوم را خواهید داشت.

با سقف تیرچه یونولیت بیشتر آشنا شوید!

پیش از هرگونه مسئله ای شما باید در ارتباط با این نوع از سقف ها به خوبی بدانید! اینکه سقف تیرچه یونولیت یا بهتر بگوییم؛ تیرچه بلوک از چه عناصری تشکیل شده است؟

قطعاً اینگونه بهتر درک خواهید کرد، که علت لرزش سقف تیرچه یونولیت هنگام راه رفتن چیست؟ آنها دارای سه بخش مهم هستند، یکی تیرچه دیگری بتن و آخری بلوک است. فشاری که وارد این سقف ها می شود، به کمک تیرچه ها و بلوک موجود میان آنها به تیر ساختمان وارد خواهد شد.

اکنون بحث ما در ارتباط با بلوک یونولیتی است، که مابین این تیرچه ها قرار می گیرد. وگرنه ممکن است، که جنس بلوک ها از بتن و گاه از سفال نیز باشد!

بیشتر بخوانید

دلیل لرزش سقف تیرچه یونولیت چه می باشد؟

به بحث اصلی خود باز می گردیم، اینکه علت لرزش سقف تیرچه یونولیت هنگام راه رفتن چیست؟ ما در ادامه متن در این رابطه به خوبی با شما صحبت خواهیم کرد!

·زمانی که کلاف میانی اجرا نمی شود!

قسمت سقف یکی از حائز اهمیت ترین بخش های سازه به شمار می رود. آن نیز در برابر فشار وارده بایست به حالت هماهنگ پیش برود. ولی به هنگام اجرا نشدن کلاف میانی این رخداد اتفاق نمی افتد‌.

به حالتی که سقف هماهنگی‌ های لازم را در برابر بار وارده از خود نشان نمی دهد. در این زمان ها خواهد بود، که با دویدن و حتی راه رفتن شما شاهد لرزش سقف می باشید. پس یکی از علت لرزش سقف تیرچه یونولیت هنگام راه رفتن در اجرا نشدن کلاف میانی خلاصه می شود!

البته که علل لرزش سقف می تواند، از موارد دیگری هم نشأت بگیرد. ما در ادامه هریک از این موارد را بررسی خواهیم نمود.

·هنگامی که در دهانه ای بلند سقف طراحی می شود!

گاه در دهانه ای بلند سقف اجرا می شود. بلی این مسئله هم می تواند، یکی از علل لرزش سقف معرفی گردد. در واقع برخی از مواقع طراح چنین تصمیماتی می گیرد، که سقف را برای خلق محیطی دل بازتر در دهانه هایی بلندتر اجرا بنماید. بدین هنگام ها علت لرزش سقف تیرچه یونولیت به همین خاطر خواهد بود.

پس به منظور پیشگیری از ایجاد چنین مشکلاتی اجازه ندهید، دهانه سقف ارتفاعی بیش از هشت متر داشته باشد. چنانکه دهانه ارتفاعش به بیش از پنج متر افزایش یافت، بایست از تیرچه هایی دوبل بهره گیری بشود‌.

  هنگامی که در دهانه ای بلند سقف طراحی می شود!

·شاید که مشکل از عملکرد سقف تیرچه بلوک باشد!

قطعاً شما با دال بتنی آشنا هستید. اینطور است و یا خیر؟ آنها به لحاظ کارآیی به دو قسم یک طرفه و دو طرفه طبقه بندی می شود‌. در نوع یک طرفه بار وارده در طول دهانه کوتاه تر خواهد شد و به تیرهای اصلی سازه انتقال پیدا می کند.

ولی در نمونه های دو طرفه، چنین نیروهایی از دو طرف به تکیه گاه وارد می شود. پس می توان یکی از علت لرزش سقف تیرچه یونولیت هنگام راه رفتن را در همین مسئله خلاصه نمود.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود در آفر فوم با شما در رابطه با اینکه دلیل لرزه سقف تیرچه یونولیت در زمان دویدن و راه رفتن چیست؟ صحبت نمودیم. همانطور که گفتیم؛ عواملی چون عدم اجرای کلاف میانی، اجرای سقف در دهانه ای بلند، عملکرد نادرست سقف بر روی این مسئله اثر گذار است. البته شما باید از انواعی مصالح باکیفیت در این راستا هم استفاده کنید، تا دچار پاسخ به سوال علت لرزش سقف تیرچه یونولیت هنگام راه رفتن نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Last Foods